annons förbjudet?!!

#1 - 26 januari 2004 11:11
fattar ingenting?!
är det förbjudet att annonsera på forumet?!
konstigt, det är ju det man gör hela tiden, eller??!
ge mig en tydlig förklaring i detta ämne,varje fråga och svar är en form av annons.
#2 - 26 januari 2004 11:18
En annons har väl som avsikt att sälja/köpa/byta eller liknande.

Ett forum är i första hand till för att kunna skriva frågor och få svar på dessa av den samlade expertis som läser.

Hoppas du är nöjd :)
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 26 januari 2004 11:19
är det förbjudet att annonsera på forumet?!

Svar ja

varje fråga och svar är en form av annons.

Du är nog tämligen ensam om att tycka att en fråga om en fisks beteende är en annons.
#4 - 26 januari 2004 11:33
om det är förbjudet att annonsera varför har ni då annonsbörsen?
en annons är både en fråga och ett svar hör med Universitetsbiblioteket i Lund eller Kungliga biblioteket i stockholm
en annons är inte bara att köpa och sälja.
ok att lära gamla hundar sitta...?
alla runtomkring mig här på UB håller med 28 personer så nog är det fler än jag som tycker!
#5 - 26 januari 2004 11:36
Jag tror att om du tittar efter när det gäller reglerna på just inlägg så misstänker jag att du kan se skillnaden på vilka annonstyper som det refereras till.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 26 januari 2004 11:37
om det är förbjudet att annonsera varför har ni då annonsbörsen?

Därför att man skall lägga in annonser där och inte i Forumet.

alla runtomkring mig här på UB håller med 28 personer

Jamen då får du väl annonsera på UB:s hemsida då.

#7 - 26 januari 2004 11:38
med andra ord, ska man kränga saker/tjänster så är det nog läge att lägga det under annonsbörsen
#8 - 26 januari 2004 11:40
*gör en minnesnotering att han aldrig ska döpa köp&sälj till annonsbörsen om han gör en sajt med en separat annonsmarknad och forum*

Du Hans vill alltså att om man har en sajt med både en avdelning med Forum och en avdelning för köp&sälj att dessa klart och tydligt ska definieras som:

Forum kontra köp&sälj

men absolut inte

Forum kontra annonsmarknad

.. eller vad har du för förslag på hur man bör lägga upp en sajt så att det tydligt framgår att man diskuterar på forum och annonserar i annonsvadelningen?

*tycker detta ämne var intressant, för jag har aldrig sett på maken till hårklyveri*
#9 - 26 januari 2004 11:40
Men detta du skriver nu är ju ett forum, alltså ett ställe att ställa frågor/få svar via.

Annonsbörsen är en helt annan avdelning, tror ingen förbjuder dig att skriva en annons där då det är Annonsbörsens syfte.

Visst om man ska gå in på hårklyverier om ords betydelser och liknande att det kan missuppfattas, men i detta fallet här på Zoopet så är det väl ganska självklart om vad respektive avdelning ska användas till?!
Är man dock osäker i alla fall så finns det ju hjälp att få, kolla i första hand på: http://www.zoopet.com/akvarium/forum/faq.asp
#10 - 26 januari 2004 11:41
Tror du bara missuppfattat det lite Hans H. meningen med forumet är ju att vi ska utbyta tankar, erfarenheter å räta ut våra frågetecken ihop. Hít hör inga annonser.

Annonsbörsen är en avskild del, har inte med forumet att göra alls! Och där kan man byta, sälja, köpa eller skänka akvarierelaterade prylar mest.
#11 - 26 januari 2004 11:42
vi på KTHB tycker inte att frågor är annonser =)
#12 - 26 januari 2004 12:01
det var inte jag som påstod det ena eller det andra
det var K.F. som skrev till mig via e-mail att det var förbjudet att annonsera! mig veterligen har inte annonserat i forumet!
jag efterlyste grönalger bland växter och alger i forumet

ok jag betackar mig <u>djupt </u>för att få vara med bland era tråddragningar var vänligen plocka bort mig ur zoopet.com

#13 - 26 januari 2004 12:08
Synd att du inte ville vara konstruktiv och berätta hur man bör göra upplägget på en sajt som har både en annonsmarknad och ett forum.

Det är en rolig akademisk utmaning att åtminstone försöka göra en sajt idiotsäker.
#14 - 26 januari 2004 12:10
det var inte jag som påstod det ena eller det andra

det var K.F. som skrev till mig via e-mail att det var förbjudet att annonsera! mig veterligen har inte annonserat i forumet!

jag efterlyste grönalger bland växter och alger i forumet

ok jag betackar mig djupt för att få vara med bland era tråddragningar var vänligen plocka bort mig ur zoopet.com

Jag fattar inte att du är så hispig?! Eller är det något du inte förstår?? Annons= Köpa, Sälja Inlägg/Forum= Frågor och Svar.
#15 - 26 januari 2004 12:13
hähähä ja det känns ju skönt att zoopet är sig likt iaf. =)
#16 - 26 januari 2004 12:15
hähähä ja det känns ju skönt att zoopet är sig likt iaf. =)

Likt med intriger, eller? [;)]
#17 - 26 januari 2004 12:20
Oj...ännu en som inte förstår skillnaden mellan ett diskussionsforum och en annonsmarknad. Att sedan betacka sig och be om att få bli bortplockad från denna sida är ungefär som en liten unge reagerar när han/hon inte får göra som hon vill...

Att sälja en produkt via <b>forumet</b> är fel. Att annonsera efter en produkt som man ämnar köpa via <b>forumet</b> är också fel. Att lägga in en annons på <b>annonsbörsen</b> är rätt.

Att du sedan har alla dina medarbetare på din sida säger ingenting då man inte vet vilken information de haft att tillgå för att göra sitt egna beslut.

--------------------------------------------------------------------
Va? Brukar det vara intriger på forumet??[:-11]
#18 - 26 januari 2004 12:24
SÅ bra! Då har vi lärt oss rätt och fel nu oxo! Så fint så!
#19 - 26 januari 2004 12:39
&lt;skakar på huvudet&gt;

Jag förstår mig inte på folk.
#20 - 26 januari 2004 12:44
Och jag suckar...Patrik_växjö.
#21 - 26 januari 2004 13:03
[:-56] [:-118] [:-122] [:-48] [:-63] [:-103] [:-55] [:-89]
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 26 januari 2004 13:43
n/a är nu raderad på egen begäran (skickade mail till mig).
#23 - 26 januari 2004 13:48
Säga vad man vill, men det är tråkigt att förlora medlemmar.
#24 - 27 januari 2004 09:50
Jovisst men vissa medlemmar kanske man kan klara sig bättre utan. Som i detta fallet t.ex.

#25 - 27 januari 2004 10:09
Förstår inte hur en del bara orkar !!!
#26 - 27 januari 2004 16:13
Ja, man är ju ny här, sitter o blädrar lite här o där. Fasnade här[:-37] . Tror väl inte mina ögon när jag läser vad som pågår. Vilket tjafs[xx(]om absolut ingenting egentligen. Kan man inte förstå skillnaden mellan ett "chattforum" o "börsen" lär det väl räcka med en info, så lär det väl vara bra så. Då vet man väl vad man får o inte får på de olika sidorna. Måste det ifrågasättas??[:-48].
[:-59] Ladi
#27 - 27 januari 2004 21:35
Touché![:-100]
#28 - 27 januari 2004 22:04
Det kan visserligen vara bra att ha en köp och sälj avdelning i forumet. Man kan diskutera med säljaren via forumet, för vissa kanske det känns bättre.
#29 - 27 januari 2004 22:18
låt pöjkera bråke..
#30 - 27 januari 2004 22:33
Det kan visserligen vara bra att ha en köp och sälj avdelning i forumet. Man kan diskutera med säljaren via forumet, för vissa kanske det känns bättre.

Det finns något som heter email...fungerar riktigt bra faktiskt.[;)]

NA du är fan CP

Detta hör verkligen inte hemma här...
#31 - 27 januari 2004 22:48
Nu tycker ja det bör rensas i "vokabuläret", något så när hyffsat språk kan man väl använda även om man blir irriterad och upprörd tycker jag i alla fall!! Alltså att använda ordet CP som något slags "surrugatord" för idiot eller...? Det tycker jag är väldigt kränkande på alla sätt o vis!! Visst, det är en förkortning (cellebral pares) en skada som oftast uppstår under graviditeten eller vid förlossningen av olika orsaker. Dessa människor som får leva med skadan har faktiskt INTE något med deras intelligens att göra!! Och även om det skulle ha det så använder man sig inte av sådana "skällsord" tycker jag!! (med tanke på din ålder, har jag något överseende med detta, just nu) Du får sundare förnuft och en mognare syn på saker o ting med åren!! /Ladi
#32 - 27 januari 2004 23:30
Det där var verkligen ord o inga visor! Bra sagt!
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 28 januari 2004 08:26
Alltså att använda ordet CP som något slags "surrugatord" för idiot eller...? Det tycker jag är väldigt kränkande på alla sätt o vis!!

Självklart hör sådana uttryck inte hemma här - inlägget har plockats bort och den som skrev det har tilldelats en varning.
#34 - 22 februari 2004 20:23
ha haha hur fan orkar folk lägga så mycket energi på att gnälla??
Passar det inte så stick till en annan sida då för helv*****
Sidan är dunder så försök hitta någon bättre om ni gnällspikar kan!!!!

Annons