Ångest ang. bakgrund. :/

#1 - 22 november 2004 20:41
hej!

Har bestämt mig för att köpa ett 720L och satsa på bra filtrering samt eventuellt UV-C.
Men då kommer man ju till bakgrunden och har redan btn på ett 150L kar och det är ju jävligt snyggt så man hade ju gärna haft det på det kommande 720 karet... Men det kostar ju 4-5000kr och jag funderar på att istället ha helt svart eller mörkblå bakgrund eller måla någon av dessa färger.

Vad tycker ni att jag ska göra ? ångesten är enorm visst kan man spara några månader extra och kanske köpa en btn men frågan är om det är värt det.

Vad tycker ni ?
#2 - 22 november 2004 21:00
Det finns "budget-btn" som heter "aqua rock" bla på www.pwss.se - det finns en hyggligt färsk tråd om dem.

Annars kan du göra en egen frigolitbakgrund (sök på forumet, det finns hur många trådar som helst) eller kanske en avgjutning (http://www.tropheus.info/riftlakes/cichlids/plastbak.html).
#3 - 22 november 2004 21:00
tycker absolut att du ska spara några månader för att sedan köpa en btn-bakgrund eller ett par moduler! Det ger ett mer maffigt intryck. Själv så är jag supernöjd med att jag sparade ihop till btn-grejer! mitt 900 liters blev jag riktigt nöjd med!
#4 - 22 november 2004 21:07
ok, tänkte också på om man får t.ex tofsalger på bakgrunden så är det ju nästan omöjligt att få bort och då är den ju typ förstörd. :(
#5 - 22 november 2004 21:12
alger är ju svårt att undvika helt klart.. men samtidigt ger det ett mer naturligt intryck..
#6 - 22 november 2004 21:25
Hallå

En till btn kopia finns hos pwss.Har själv köpt en som ska monteras in endera dagen.Precis samma tema som mini amazonas men tyvärr inte samma finish...
http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=437
Fredrik
#7 - 22 november 2004 21:46
Ursprungligen skickat av fredrikakesson

Hallå

En till btn kopia finns hos pwss.Har själv köpt en som ska monteras in endera dagen.Precis samma tema som mini amazonas men tyvärr inte samma finish...

http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=437

Fredrik

Hur ser dom där ut egentligen? Har aldrig sett nån "live".
#8 - 22 november 2004 21:57
Har en bild men ingen zoon att lägga upp den på.Drar iväg den i ett mail till dig om du vill.
Fredrik
#9 - 23 november 2004 17:05
Ursprungligen skickat av fredrikakesson

Har en bild men ingen zoon att lägga upp den på.Drar iväg den i ett mail till dig om du vill.

Fredrik

Ja gärna [:-34], skulle i.o.f.s va roligt att se en i ett kar innan man slår till, det brukar ju kunna skilja lite, dock oftast till det bättre.
#10 - 23 november 2004 17:31
hejsan.

jag har ett 960 som jag hadde en BTN amazonas som jag slet ut för ett par månader sedan och ersatte med blå bakrundsfilm ,superfina
växter samt en CO2 anläggning.
Det var det bästa jag gjort , ingen bakgrund kan mäta sig med välmående kar fullt med växter imho.

MVH Jimmy
#11 - 26 november 2004 19:45
Jag har också ångest inför bakgrunden till mitt 450 l kar som fortfarande står tomt i väntan på beslut/tid & pengar.
Funderar just nu på om man kan bygga en snygg bakgrund av stora skifferplattor i stället för friggo!
Borde gå att silikonerna fast med pumpar, filtermaterial mm bakom det också.
Är det någon som har provat?
#Hasse
#12 - 26 november 2004 20:09

Varför inte köpa blå tejp att sätta på baksidan och lite snygga växter som täcker baksidan ordentligt ?

Inte vill man att betraktaren skall glo på bakgrunden istället för firrarna och växterna ??

1,5 m blå tejp kostar typ 100:-
#13 - 26 november 2004 20:28
Jag har väldigt svårt för enformigt färgad bakruta och blå är verkligen inte fint. (Tycker i allafall jag)
#Hasse
#14 - 26 november 2004 21:26
Det är skilnad på bakgrund och inredning!
/Tja Lasse

Annons