ångest

#1 - 24 oktober 2009 00:07
jag har hela mitt liv fått grav ångest när jag inte hittar saker. Det är väldigt jobbigt ibland. Detta har dock lett till att jag nästan aldrig tappar bort något, vilket är bra.

Just nu är två saker borta dock: en dyr halsduk och en ancistrus.
(halsduken är säkerligen mitt eget fel, men den satans ancistrusen kan jag inte göra något åt)

Jag har inte sett ancistrusen sedan i onsdags och då hade jag inte heller sett honom på ett tag. Det finns gott om gömställen så han kan bara hålla sig väl dold, men det börjar bli så jobbigt för mig att jag vill rota upp all inredning och greja tills jag hittar honom. Efter hur många dagar tror ni jag kan säga att han är död, så jag slipper panikångesten jag får över ovissheten? Stackarn... han är bara en bebis...

Ville bara dela med mig av denna psykiska defekt.. God natt
#2 - 24 oktober 2009 08:55
snagge skrev:
jag har hela mitt liv fått grav ångest när jag inte hittar saker. Det är väldigt jobbigt ibland. Detta har dock lett till att jag nästan aldrig tappar bort något, vilket är bra.

Just nu är två saker borta dock: en dyr halsduk och en ancistrus.

(halsduken är säkerligen mitt eget fel, men den satans ancistrusen kan jag inte göra något åt)

Jag har inte sett ancistrusen sedan i onsdags och då hade jag inte heller sett honom på ett tag. Det finns gott om gömställen så han kan bara hålla sig väl dold, men det börjar bli så jobbigt för mig att jag vill rota upp all inredning och greja tills jag hittar honom. Efter hur många dagar tror ni jag kan säga att han är död, så jag slipper panikångesten jag får över ovissheten? Stackarn... han är bara en bebis...

Ville bara dela med mig av denna psykiska defekt.. God natt

Har nyligen varit med om detta. En palettciklid som såg lite dåsig ut. Var borta ett dygn. öppnade grottan hon brukade hålla till i och där låg hon stendöd.
#3 - 24 oktober 2009 08:57
Ancistrusar är mästare på att gömma sig bakom diverse grejer i karet oxå så du ska nog vända på allt du har innan du ger upp :D
#4 - 24 oktober 2009 09:01
Ja, det får nog bli så. Jag ger honom helgen på sig att komma fram självmant. Sen börjar jag nog rota :)
#5 - 24 oktober 2009 09:05
Testa och kör ner en skalad bit zuchini som du sticker en rostfri kaffesked igenom så kommer han säkert fram och käkar på den på natten och har du tur så ser du han även när det är ljust :)
#6 - 24 oktober 2009 10:39
HURRA!!! Nu såg jag honom, då kan jag gå vidare med mitt liv och plugga och städa och inte bara sitta framför akvariet hela tiden. Han sitter och suger på sin lilla rot. Just det... Får dom näring av rötterna? Fungerar en rot som mat typ? Har inte sett honom smaska på mina wafers nämligen, vilket stor-gibbi gör. annars får jag väl springa ner till frukthandlarn och köpa mig en zucchini. Det ser ju onekligen trevligt ut på bilden..
#7 - 24 oktober 2009 17:40
Vad skönt att du hittade din lille ancistrus :)
Inte kul när de försvinner sådär. Har hört att malar är duktiga på att "dammsuga" upp döda fiskar.

Jupp mkt riktigt de får närning av rötterna :) Bli inte förvånad om de ratar vissa wafers, mina är super kräsna med algtabletter (kan vara så att de är bortskämda med frukt och grönt varje dag) :)
#8 - 15 november 2009 02:40
Jag kom o tänak å Khulin jag hade trodde den var dödö och upp äten under tre veckor till sjag plocka de upp en av snäckorna ur akret frö att ah den i rabatten is tället och som tur var kikade jag in i snäcka före den hamande irabatten frö där låg kuhlin =) Sedan fick den åka bil en dag för att haman hos Vargadorit där den sedemera dog bland artfränder. Ett lyckligt slut tycker jag, för hos mig var den ensam och jag hade ingen intention att köpa fler.
#9 - 15 november 2009 19:47
Din ancistrus har nog också blivit "större" och då är de inte så ofta framme. Den är kanske på jakt efter en liten myslya att dra hem damer till, om den nu är en hanne.
Småancistrus sitter på rutan och glassar, men ju äldre, desto mindre syns de till.

Annons