På förekommen anledning:
Stort tack till användare som tenkare och Mamma Mia som anmäler när spammare dyker upp.
Däremot blir man riktigt trött på de som i trådarna måste kommentera spammarna - dessa förstör ännu mer än spammarna:mad:
Kjell Fohrman skrev:På förekommen anledning:
Stort tack till användare som tenkare och Mamma Mia som anmäler när spammare dyker upp.
Däremot blir man riktigt trött på de som i trådarna måste kommentera spammarna - dessa förstör ännu mer än spammarna:mad:
NIC skrev:Hur kan någon som kommenterar att en spammare är en idiot vara värre än en spammare... :confused:
Kjell Fohrman skrev:Helt enkelt för att det går himla fort för mig att gå igenom och deleta alla inlägg som en spammare har gjort, men att det tar en himla tid om jag skulle gå igenom alla trådarna och också leta efter inlägg där spammen har kommenterats.
Så det som tar särklassigt mest tid och förstör mest är kommentarerna, inte spammen i sig.
Så återigen tack till de som snabbt skickar en anmälan till mig om spam istället för att ge sig in och kommentera.
Pazappa skrev:En undran i samma ämnesområde. Jag la ju upp en beskrivande PDF-fil till min film om odling av kopparbarber, det inlägget togs bort. Är det för att jag hade lagt upp PDF-filen på en egen domän?
Kjell Fohrman skrev:
Är det för övrigt inte denna tråd det handlar om http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=119622&highlight=kopparbarb+film - i så fall ligger ju länken kvar!!!!!
Kjell Fohrman skrev:Helt enkelt för att det går himla fort för mig att gå igenom och deleta alla inlägg som en spammare har gjort, men att det tar en himla tid om jag skulle gå igenom alla trådarna och också leta efter inlägg där spammen har kommenterats.
Så det som tar särklassigt mest tid och förstör mest är kommentarerna, inte spammen i sig.
Olof Loklint skrev:- Verkar som om mycket spam kommer från Kina minsann..eller har jag fel!
3 guppy skrev:Varför skulle kineser spamma en svensk okontroversiell akvariesida???
admin skrev:Jag håller koll på om vBulletin har något sätt att stoppa det. Tyvärr verkar det inte vara robotar utan människor som spammar? Någon som vet något mer som kan hjälpa oss?
Tenkare skrev:Det var så länge sedan nu så jag kommer inte ihåg.
Men det verkar gå snabbt att plocka bort spammarna nuförtiden.
Klinten skrev:- Verkar som om mycket spam kommer från Kina minsann..eller har jag fel!
Guy Palm skrev:Bumpar denna tråden eftersom det är flera som inte har läst den utan håller på och svarar spamarna. Det enda som hjälper är att anmäla inlägget och absolut inte skriva något om det.