angående anonseringen på först sidan "anonsbörsen" eller vad den kallas...

#1 - 17 mars 2005 00:38
Vore det inte vettigt om "bortskänkes" anonser kan fyllas i och sättas ut av ej zoopet guld medlemar, då det handlar om djur i behov av omplacering och liknande?

Bara en tanka som slog mig, En lösning kan ju vara att ha nån "ansvarig" för den typen av anonser, som lägger up dem, för att det inte ska fuskas med det kanske även som fungerar som förmedlare, och skickar emails till och från avsändare / motagare av bortskänkes "föremålet".

B!
#2 - 17 mars 2005 06:58
Jo bortskänkes skall ju inte heller ge någon vinst för annonseraren. Låter inte helt fel.
#3 - 17 mars 2005 08:14
Jag tycker personligen att alla annonser borde vara gratis. Ett separat forum för köp/sälj skulle räcka där man kan lägga upp trådar med det man säljer/vill köpa. Många andra forum kör den varianten och det funkar bra. Man kan ju be några på forumet admininistrera så slipper det bli något jobb.
#4 - 17 mars 2005 08:36
Jag delar din åsikt Maola. Anser även att man bör få ha flera annonser samtidigt. Att ha som nu för att några missköter sig innebär att alla straffas istället för de som missköter sig. Jag gillar att läsa annonser och tycker det är bra när kommer in flera annonser per dag.
admin
Christian Alfredsson
#5 - 17 mars 2005 18:48
Mer än en annons ska vara okey. Det var förut när alla kunde lägga in som vi hade den regeln.
#6 - 18 mars 2005 14:50
Nej nej inte gratis då får ju inte zoopet in nå pengar, bättre att spola djuren i toan.... ;) ;)
#7 - 18 mars 2005 15:04
Admin: är det ok med fler än en annons. Fel av mig då för det visste jag inte.

Tack för upplysningen.
#8 - 18 mars 2005 17:03
inte helt säker, men personligen tycker jag det vore "ok" med sektionen bortskänkes anonser som var kostnadsfria att sätta ut, och anonseringsbar för alla, om så via ett par utvalda "ombud"

För övrigt inbillade jag mig att anonseringen var en service som ingick i zopet guld kontot? altså kostnadsfritt?

B!
#9 - 19 mars 2005 09:07
[QUOTE=Mr B]inte helt säker, men personligen tycker jag det vore "ok" med sektionen bortskänkes anonser som var kostnadsfria att sätta ut, och anonseringsbar för alla, om så via ett par utvalda "ombud"

För övrigt inbillade jag mig att anonseringen var en service som ingick i zopet guld kontot? altså kostnadsfritt?

B![/QUOTE]

Jao, goldmembers annonserar "gratis" och de kollar på ett betalningsalternativ till de som inte vill bli medlemmar.
/J
#10 - 19 mars 2005 09:32
[QUOTE=Mr B] För övrigt inbillade jag mig att anonseringen var en service som ingick i zopet guld kontot? altså kostnadsfritt?[/QUOTE]

Så trodde jag att det var också. Vilket skulle vara ett incitament för att bli gold.

Samtidigt tycker jag att bortskänkes borde vara öppen för alla. Men det kanske skulle missbrukas. Då får man väl beivra dessa fall kanske.
#11 - 19 mars 2005 09:32
[QUOTE=Joacim] Jao, goldmembers annonserar "gratis" och de kollar på ett betalningsalternativ till de som inte vill bli medlemmar.
/J[/QUOTE]

Det låter som ett mycket bra alternativ tycker jag. Men då bör kanske bortskänkes vara gratis.
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 20 mars 2005 10:23
Av tekniska skäl går det tyvärr inte att göra en kategori öppen för alla.

Sedan kan man ju alltid fundera om det överhuvudtaget är riktigt att ta in annonser om "djur skänkes" - dagstidningar tar t.ex. inte alls in sådana annonser. Anleningen till detta är att djur skall ha ett värde för om det betraktas som en slit och släng-vara utan något värde så sä risken stor att de kommer att skötas dåligt.
Nåväl oavsett vilket så är förslaget inte praktiskt genomförbart.
#13 - 20 mars 2005 11:00
Bortskänkes handlar i stortsätt om fiskar som hamnat olyckligt, växt ur händerna på den nuvarande ägaren, och därför behöver ett nytt hem, det handlar om samma system för omplacering som är väldigt vanligt för både hundar o katter. Det är vanligt att man betalar allt från en krona till tio för djuret i fråga, och jag vet inte om jag tycker det i sig gör någon skillnad... Såvitt jag vet anses dessa "djuråtgärder" mycket lyckade, och djuren blir inte drabbade av omplaceringen.
Så långt om det teoretiska. Lite om det praktiska.

Det går inte att OM man beslutar sig för att det är en bra sak, ha någon, eller några, som får acces till annonsdelarna, och kan klistra upp anonser åt de behövande.. det får ju då vara folk som är villiga att ställa upp och offra lite av sin tid mot (oftast) väldigt lite tack ? Tyvärr är folk ofta något otacksamma, men det borde inte vara omöjligt att lösa.

B!
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 20 mars 2005 11:08
Det handlar alltså om att det är tekniskt omöjligt att ha två olika typer av annonser i forumet - dels sådan som bara är öpnna för vissa och dels sådana som är öppna för alla.
#15 - 20 mars 2005 11:20
Så lång var jag med, därför föreslog jag alternativet med att någon/några som tillhör gruppen som redan har tillgång, kunde tillåtas tjänstgöra som en "service", då på helt frivilig basis. Sen är det ju frågan om det finns nån som skulle vara villig att ta det på sig, det kan ju vara värre.

B!
#16 - 20 mars 2005 11:27
Det finns många andra sätt att bli av med oönskad fisk. Gå med i en akvarieförening så att man får ett kontaktnät. Lämna in till fiskauktioner, tala med sin lokala akvarieaffär, även om han inte kan ta emot fisken just då så kan man oftast få sätta upp en lapp i affären. Möjligheterna är obegränsade om man bara lägger ner lite arbete själv.
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 20 mars 2005 11:32
[QUOTE=Mr B]Så lång var jag med, därför föreslog jag alternativet med att någon/några som tillhör gruppen som redan har tillgång, kunde tillåtas tjänstgöra som en "service", då på helt frivilig basis. Sen är det ju frågan om det finns nån som skulle vara villig att ta det på sig, det kan ju vara värre.

B![/QUOTE]
I så fall måste dessa lägga in annonserna under sitt eget namn (och därmed ta ansvaret) och svara på mail etc.
#18 - 20 mars 2005 11:33
I så fall måste dessa lägga in annonserna under sitt eget namn (och därmed ta ansvaret) och svara på mail etc.

Kanske inte alldeles lätt att hitta någon frivillig i sitt närområde

Annons