Ang begagnade tillbehör

#1 - 27 september 2006 12:45
[:-15]

hej hopp alla glada människor!!!:)
De e så här att jag har fått många saker som e tillbehör till akvarium, som
te x Pumpar med filter och doppvärmare, syrestenar, snäcker och massa andra stenar till dekoration och bottenmatrial.[:o]
:confused: Nu till min fråga är!!!!
Måste man koka upp grejerna innan man skrubbar de rent så att säga, grejerna är använd av en som födde upp fiskar innan, den andra frågan är kan man använd syresten till ett 54L kar...:D

Tacksam för svar
MVH//Karro[:-158]
#2 - 27 september 2006 12:48
?

vad veta?
#3 - 27 september 2006 12:51
vad veta?

De e så här att jag har fått många saker som e tillbehör till akvarium, som
te x Pumpar med filter och doppvärmare, syrestenar, snäcker och massa andra stenar till dekoration och bottenmatrial.[:o]
:confused: Nu till min fråga är!!!!
Måste man koka upp grejerna innan man skrubbar de rent så att säga, grejerna är använd av en som födde upp fiskar innan, den andra frågan är kan man använd syresten till ett 54L kar...:D

Tacksam för svar
MVH//Karro[:-158]
#4 - 27 september 2006 13:04
jag hade nog bara kört det i lite varmt vatten och skrubbat bort alger o dylikt om där finns det , koka tror jag inte ska behövas , har grejerna varit torra ett tag så har ju alla typ sjukdomar eller snigelägg o sånt dött
#5 - 27 september 2006 13:08
Andvänd inga kemiska disk medel eller något onaturligt bara vatten och en renborste.
#6 - 27 september 2006 13:13
Varför ska du använda syresten i akvariet, ?
visst var det ett Juwel du hade och i det räcker ytrörelsen för syresättningen.
#7 - 27 september 2006 13:45
Syre sten

albjohn skrev:
Varför ska du använda syresten i akvariet, ?

visst var det ett Juwel du hade och i det räcker ytrörelsen för syresättningen.

:) Tänkte om det behövdes!! men gör de inte de så, låter jag bli. bara en tanke nu för jag fick grejerna!!! kunde kanske förbättra miljön för firrarna.;)
//Karro
#8 - 27 september 2006 13:47
tetra 1 skrev:
Andvänd inga kemiska disk medel eller något onaturligt bara vatten och en renborste.

:) oki docki. de låter bra..[:o]
//Karro
#9 - 27 september 2006 13:48
jag hade nog bara kört det i lite varmt vatten och skrubbat bort alger o dylikt om där finns det , koka tror jag inte ska behövas , har grejerna varit torra ett tag så har ju alla typ sjukdomar eller snigelägg o sånt dött

[:o] Var lite osäker om de. tänkte bäst fråg, som sagt bättre fråga för mycket än för lite!!!:)
//Karro
#10 - 27 september 2006 13:53
karro72 skrev:
:) Tänkte om det behövdes!! men gör de inte de så, låter jag bli. bara en tanke nu för jag fick grejerna!!! kunde kanske förbättra miljön för firrarna.;)

//Karro

Nja du försämrar nog bara miljön för växterna är jag rädd, du driver ut den CO2 som fiskarna producerar.
#11 - 27 september 2006 14:03
albjohn skrev:
Nja du försämrar nog bara miljön för växterna är jag rädd, du driver ut den CO2 som fiskarna producerar.

:D Oki dock. då vet jag det!!!!Då ska jag absolut låta bli!!!!
vet du nu äntligen e jag av med Nitritet i Vattnet, men kh Värdet var lågt sa en i zooaffären dom mätte till mig, men fått medel till att höja ska mäta om det på lördag igen sa dom och dom skulle hjälpa mig med det...*PUHU* Jäkla va gött de känns, vilket huvudbry[:-48] [:-75] man har haft med detta..!!!1ni alla som svart har varit till stor hjälp oxå!!!!!*TUSEN TACK FÖR ALLT*
;)
[:-160] //Karro[:-60] [:-59] [:-58] [:-76] [:-79]

Annons