Anentome Helena

#1 - 27 oktober 2007 15:54
Är det ngn som har erfarenhet av denna? det vore ju kanon att bli av med sniglarna med hjälp av en annan. den verkar inte vara så stor, undrar om den förökar sig okontrolerat eller är den lika lätt att kontrollera som tex pomacae bridgesin?

Googlat... "the snail-eating snail ANENTOME HELENA. This item coming from asia, is perfect cleaning your tank from snails. The snail is finding her victims with her trunk. With a total length of about 1,5cm is this item also suitable for very small tanks, in which many hobbyists are keeping dwraf shrimps. In such small tanks it is nearly impossible to reduce other snails with loaches of puffers After eating all snails, you can feed those with protein containing food. Just try them! (Photo F.Schäfer Text R. Neunkirchen)"
#2 - 29 oktober 2007 12:35
Jassså. ingen som hört talas om snigelätande snigel?

synd.

ngn.....?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 29 oktober 2007 13:10
No Ak skrev:
Jassså. ingen som hört talas om snigelätande snigel?

synd.

ngn.....?

Jodå den känner jag till och jag beställde just några stycken av den för att testa.

Här har du lite info http://www.allesumdieschneck.de:80/html/anentome_helena.html
#4 - 29 oktober 2007 15:30
Jo tack Kjell.

jag googlade själv lite på snigeln och fick flest träffar på just tyska. detta är inte mitt gebit, men kanske kan du läsa om den och berätta lite om den.

H.
#5 - 30 oktober 2007 13:38
niiicee!
#6 - 30 oktober 2007 13:38
kjell var beställde du dem?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 30 oktober 2007 14:08
No Ak skrev:
Jo tack Kjell.

jag googlade själv lite på snigeln och fick flest träffar på just tyska. detta är inte mitt gebit, men kanske kan du läsa om den och berätta lite om den.

H.

Man lär kunna översätta med hjälp av babblefish.com - testa det
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 30 oktober 2007 14:09
kjell var beställde du dem?

Hos grossisten simontorp - men du får beställa via en affär som handlar med dom
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 10 november 2007 10:07
Har nu köpt ett gäng - har dock lite svårt att avgöra hur effektiva de är.
Släppte ner 10 st i ett 40 liters akvarium för en vecka sedan och det finns forfarande gott om småsnäckor kvar - fast det tycker jag i och för sig är bra för jag vill ju inte att de skall utrotas.

Annons