Andrahandsvärde på Eheim Proffesional?

#1 - 6 augusti 2006 13:02
Har en Eheim Proffesional pump här hemma, vill bli av med den, kan inget om den =)... Tidigare ägaren sa att den kostat runt 4000kr med alla tillbehören. Det är alltså ett ytterfilter och ett innerfilter, substrat som följer med och en massa slangar och liknande. På kartongen står det att den är till för akvarier upp till 600 liter.

Vad borde jag ta för den? Jag har även en väska med vattentester, knappt använd, som kan följa med.

Var bör man annonsera ut dom? Blocket? Finns det något gratis annonsställe som ni fiskfantaster besöker?

Mvh, Lina Rönnbäck
#2 - 6 augusti 2006 14:00
Alltid svårt att värdera saker. På din beskrivning låter det som en eheim 2028 professional 2, den kostar 2085 ny, filtermaterialet och slangarna ska du nog inte räkna med att få något för om det inte är oanvänt.
Innerfiltret säger du inte vad det är och om testerna är väldigt svårt att säga, ett generellt test kostar 100-200:- om det är en liten flaska som man droppar i ett provrör så att säga, en väska torde väl innehålla de fem vanligaste testerna antar jag.
Grov chansning, halva nypriset på pumpen och halva nypriset på eventuellt oanvänt filtermaterial. Om pumpen inte ser ut som skit eller har några skador. Men jag har inga direkta referenspunkter så det här är bara en generell uppskattning jag brukar använda.

Jag skulle satt bud, får du ett bud som du tycker låter ok så sälj det och bry dig inte om ifall du kunde fått mer.
#3 - 6 augusti 2006 14:03
www.ciklid.se kan du annonsera gratis på. :D

Annons