Är de borrat så kommer de troligtvis med rördragning o sump, då har du ett ytterfilter modell XXL där du även kan ha värmare o annat.
Om den är den rätt byggd så låter den mindre än ett vanligt ytterfilter.
Men jag håller med petnym, känns som om de finns vanliga kar till salu som passar direkt till dina behov.
//NiXoN
Det är ju just det som är problemet...ja visst det finns...men de flesta ligger på runt 300-375 liter, jag vill ha ett på minst 450 till mina sydamerikaner..och jag vill inte sitta och åka flera, gflera mil för att titta/hämta ett kar. Det finns ett nu som jag är jättesugen på, det är ett aluram på 540 liter i full gång med pumpar, fiskar och all inredning. De vill ha 4500 för allt.....enligt min handlare, så är det ett kap, om akvariumet ser bra ut........Men det finns i Söderhamn...alltså 15 mil...enkel resa för min del...[:o]Annars är jag jättesugen på det karet.
Men vet ni av något i Sundsvall, Timrå, Härnösand och Huddik med omnejd......så får ni jättegärna meddela mej detta. Neröver Sthlm. finns en hel del...men då blir det för långt att åka...Vill ju inte köpa det osett, det törs jag inte...