*Andra djur*

#1 - 11 juni 2007 18:13
Hej! jag undrar om man kan ha räkor eller krabbor med malawi och tanganyika...:confused:
#2 - 11 juni 2007 19:34
Räkor hade nog legat illa till, åtminstone sådana söta små räkor som man vanligtvis har. Krabbor hade möjligen funkat, men med viss risk för fiskarna. Det finns ju krabbor i malawisjön. :)
#3 - 11 juni 2007 19:40
malawi krabbor e fina:D
#4 - 11 juni 2007 19:46
wicked1 skrev:
malawi krabbor e fina:D

Japp. Kännner mej lite sugen på en sådan, faktiskt. :D
#5 - 12 juni 2007 12:02
Jens A. skrev:
Räkor hade nog legat illa till, åtminstone sådana söta små räkor som man vanligtvis har. Krabbor hade möjligen funkat, men med viss risk för fiskarna. Det finns ju krabbor i malawisjön. :)

ok, men vet du vart man kan köpa krabbor från malawisjön?:D
#6 - 12 juni 2007 16:54
malawikrabbot äter väll malawifisk
#7 - 12 juni 2007 20:48
mayday skrev:
malawikrabbot äter väll malawifisk

Jo, om de kan få tag på dom ,så. Och det beror också på hur hungriga de är. Krabbor i allmänhet är asätare, och livnär sig på bland annat döda fiskar.
Men de kan också jaga, om de tycker de behöver det. Sovande fiskar kan ligga illa till då. Det är därför jag är lite skum på att ha krabbor i akvariet, även om det är rätt frestande...krabbor är coola! :p

Har dock aldrig sett några malawikrabbor till salu, och vet inte var man kan köpa sådana.
#8 - 13 juni 2007 19:35
Jag har sett malawikrabbor till salu i olika butiker vid några tillfällen. De blir riktigt fina! Men de är duktiga på att rymma så burken måste vara helt tät. Har man moduler eller bakgrund så får man se till att krabban inte kan komma in bakom.
#9 - 13 juni 2007 21:27
Jag har sett malawikrabbor till salu i olika butiker vid några tillfällen. De blir riktigt fina! Men de är duktiga på att rymma så burken måste vara helt tät. Har man moduler eller bakgrund så får man se till att krabban inte kan komma in bakom.

ok! vart har du sett det?
#10 - 14 juni 2007 07:20
aikmicke skrev:
ok! vart har du sett det?

Akvarielagret i Bromma bl a. Tror inte att de har några inne nu men kolla på lagerlistor på de företag som har mycket malawi.
#11 - 14 juni 2007 14:59
känns nog som att man får ha ett ganska stort akvarium för att ha malawi krabban, den blir väl någolunda stor?
här är en kille som har ett 2340liters kar.
http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=52681&highlight=husbygge&page=68

har för mig han hade en malawi krabba ett tag men den dog tror jag;p
#12 - 14 juni 2007 19:34
Sen tror jag inte att man får se speciellt mycket av sin krabba heller. Har iaf för mig att de är nattaktiva. Man kan inte ha fler än en per burk heller för de har ihjäl varandra då...

Annons