bena skrev:imorgon är de 10
2 dagar 20.
3 dagar 40
4 dagar 80
[:(!]
Azur skrev:Andmat är en blomväxt. Den producerar frön. Det är en av anledningarna till att den är så svår att få bort när den väl kommit in.
Nevinx skrev:hmm, jag gillar andmat och har det ialla karen jag. Utom hos sorgmantlarna, fyller på där med några håvtag från karet brevid, och dagen efter är det slut......
Azur skrev:Andmat är en blomväxt. Den producerar frön. Det är en av anledningarna till att den är så svår att få bort när den väl kommit in.
Jag föredrar lite större flytväxter, som Pistia och Azolla. Mycket lättare att hålla under kontroll, och de har längre rötter (vilket är bra för yngel).
MaxRobban skrev:Jag skulle vilja bli av med andmaten, jag håvar upp mängder varje vecka från alla min akvarium då jag inte har fiskar som äter det. Ibland lyckas jag att få ngt enstaka akvarium fritt från andmat och så är man slarvig med ngn håv o för över ngt blad... Nu har jag en vän som har koi karp så jag kan lätta fånga upp ½-1 kg varje gång han hälsar på till hans fiskar.. men då vi ändå pratar andmat så passar jag på o frågar tvärtom.. ngn som har tips på hur man blir av med det om man inte har fiskar som äter detta ?
Hälsn Robban
andreassofus skrev:jag hade hela mitt 160l kar fullt med andamat. tog bara en håv och tog upp allt,, vad är det för svårt med det? tog bort allting sen var det borta och kom inte tillbaka nåt efter det heller.. lätt som en plätt. ;)
Nitra98 skrev:Jag tycker inte om dig.... ;) :D
andreassofus skrev:jag hade hela mitt 160l kar fullt med andamat. tog bara en håv och tog upp allt,, vad är det för svårt med det? tog bort allting sen var det borta och kom inte tillbaka nåt efter det heller.. lätt som en plätt. ;)
DaimlerBenz skrev:jag får dom inte att växa, har dom i båda mina kar men dom vill inte sätta igång helt enkelt.... fattar inte alla har jätte problem att få bort dom, och jag har har problem att få dom å föröka sig ?!?!
DaimlerBenz skrev:ja jag har en pump på halvfart vid ytan bara för att skydda mina övriga växter.