Andas snabbt

#1 - 24 augusti 2003 08:19
Mina discusar andas 2 ggr per sekund så som jag uppfattat det ska dom andas 1 ggr per sekund och dom verkar vara helt lungna och inte så skygga heller. Vatten värdena är bra. Vad kan detta bero på? att dom inte vant sig vid vattnet efter som jag satte i dom igår eftermiddag?
#2 - 24 augusti 2003 09:44
Hej!
Dom kanske har någon gälparasit? Ser du det röda i gälarna? Eller så är dom lite ovana med sitt nya hem.
#3 - 24 augusti 2003 10:05
nej jag e så säker på att dom inte har parasiter för då skulle gäl locken öppna sig mer. Jo jag tror nog också att dom inte e riktigt vana men det e konstigt för som betersig helt normalt inget tecken på skygghet eller så.
#4 - 24 augusti 2003 10:08
va bra , men lycka till då :)
#5 - 24 augusti 2003 10:44
De har nog inte vant sig riktigt ännu vid sitt nya hem.
#6 - 28 augusti 2003 15:32
Nu har skyggheten börjat! så fort man rör sig lite så blir dom jätte rädda och simmar bakom roten. En gång när jag bara gick förbi så blev dom helt tokiga och simmade undan i panik, några av dom åkte in i rutan.
Jag är bara lite rädd för jag vill inte att dom ska skada sig.
Det är ganska mycket folk som rör sig i rummet där akvairet står så jag hoppas att dom vänjer sig snart! Min fråga lyder: Hur lång tid tar det för dom att vänja sig vid akvariet? Jag har bara en rot och 3 växter så dom borde vänja ganska fort gäm fört med andra som planerar sina akvarier mer!

Annons