Ancistrusyngel + ?

#1 - 12 december 2006 22:26
Jag har ju fått lite gulliga Ancistrusyngel nu för nån dag sen.
Så jag har tänkt byta ut mina slöjstjärtar mot någon annan fisk som inte kommer äta dem... tyckte det verkade klokt ;)

Så tänkte om ni kunde ge lite tips på några småfirrar man kan ha ett stim av ca 10 st. Det är ett 54L akvarium som jag har nu. Hade tänkt mig lite blåa(eller annan färgade) guppys jag såg idag när jag var inne i Thomas Zoologiska i Karlskoga (www.akvarium.se). Men vill gärna ha tips på lite roliga små firrar som är tämligen lättsköta
#2 - 13 december 2006 14:53
Neontetror lr kardinaltetror skulle fungera bra :D
#3 - 13 december 2006 15:49
Jag var inne och köpte 20 st neontetror som inte var full vuxna och det har inte varit på ynglen än :).
Men enligt han jag köpte dem av så kan det räcka med ett litet nafs för att ynglet ska dö men hoppas det ska gå bra.;)
#4 - 13 december 2006 17:35
tjosan

20 st neontetror låter lite mycket för ett 54 liter....hmmm, men det kan ju alltid gå bra, vem vet:p ....skaffa iaf inte fler fiskar till ditt akvarium för du har redantillräckligt i det.......men annars lycka till med de små liven till malynglen:D:D:)

MVH Macke_fisk
#5 - 13 december 2006 18:12
k0n skrev:
Jag har ju fått lite gulliga Ancistrusyngel nu för nån dag sen.

Så jag har tänkt byta ut mina slöjstjärtar mot någon annan fisk som inte kommer äta dem... tyckte det verkade klokt ;)

Så tänkte om ni kunde ge lite tips på några småfirrar man kan ha ett stim av ca 10 st. Det är ett 54L akvarium som jag har nu. Hade tänkt mig lite blåa(eller annan färgade) guppys jag såg idag när jag var inne i Thomas Zoologiska i Karlskoga (www.akvarium.se). Men vill gärna ha tips på lite roliga små firrar som är tämligen lättsköta

Med tanke på att en ensam slöjstjärt ska ha 50 liter minst så är det ett vettigt beslut.
MvH Richard

Annons