Ancistrusmalar till 375liter

#1 - 29 juli 2007 18:41
Jag hade 3st ancistrusmalar till mitt 375 literskar en fullvuxen, en 7 cm och en 3 cm. Den lilla har nu dött, om det finns lite alger i karet borde den väl inte svälta ihjäl eller:confused: jag brukar även skicka i lite algtabletter ett par gånger i veckan, vattenvärdena är bra, kan de andra fiskarna varit taskig mot den så att den dog isf misstänker jag scalarerna (2 par de kan vara lite aggro har jag sett men bara mot varandra) eller kan det vara den stora malen (hane). Jag hade haft han ca 1 månad så han var ju inte nyköpt.

Hur många ancistrusar skulle man kunna ha i ett 375 liters, jag borde väl kunna ha mer än 2 st:confused:, eller är det bättre att blanda in någon annan sorts mal
#2 - 29 juli 2007 18:47
Du kan lugnt ha några till Ancistrus om du vill ha det, annars finns det många andra malar som är fina;).
Stödmata gärna med algtabletter och grönsaker då man ofta tror att de äter fler sorters alger än vad de gör och de kan inte överleva på bara dessa.
Släpp även i tex en skalad räka på kvällen så kommer du inte att hitta den på morgonen sedan:p och man kan undra vem som käkat upp den...
#3 - 29 juli 2007 19:08
Vi hade en minikräftskiva igår så jag delade upp en kräftstjärt åt de, bitarna var borta på morgonen ;)
#4 - 29 juli 2007 19:11
Det är riktigt smaskens. Fick de en lille en med;)?
#5 - 29 juli 2007 19:29
Ha Ha

Frun är gravid så vi skippade den

Annons