AncistrusGold

#1 - 30 januari 2006 18:00
Hej..
Har nu lärt mig att ancistrus måste ha en bit trä i akvariet.. och jag har ett malawi kar och är inte så sugen på att ha en men hade då tänkt gömma den bakom ett stenrös.. Men då till frågan, hur länge klarar dom sig utan? hade tänkt låta träbiten ligga i vatten ett tag så att vattnet i karet inte gulnar så mycket?
#2 - 30 januari 2006 22:41
hur länge menar du att du tänkte blötlägga den? Ett par dagar är inga problem, snarare månader..
Tänk på att ge malarna zuccini och maltabletter så att de får nån mat i sig..ciklider är väl rätt glupska? Själv tog jag över 3 ancistrus som gått med ciklider, och malarnas fenor var nästintill icke existerande! De växte ut efter några veckor hos mig, poängen är alltså att det är bra om dina malar har många gömställen :)

Lenis
#3 - 31 januari 2006 16:49
aa de rörsig om en månad kanske för att få ut all färg, lite av den iallfall..[:o] Men det har inte varit mågra problem, ibörjan va dom på malarna men nu så bryr dom sig inte ett dugg.. så det är ingen fara:) Men jag hittar ingen zucchini i affärena, är inte det en frukt som man bara kan köpa på sommaren?[:o] just nu får dom gurka och tabletter!
#4 - 31 januari 2006 17:05
[quote=_nitr2am]Men jag hittar ingen zucchini i affärena, är inte det en frukt som man bara kan köpa på sommaren?[:o] just nu får dom gurka och tabletter![/quote]

Nä, det är den grönsaken som liknar gurka.. Detn är oftast mörkgrön men finns även i gula varianter, men dom finns nästan bara på sommaren. Fråga personalen om zucchini eller squash(stavning?) nästa gång du handlar..
#5 - 31 januari 2006 19:29
hehe zuccini är ingen frukt :) det är en grönsak hehe
squash heter den också..

jag gjorde misstaget att lägga ner 2 stora nya rötter i mitt 450l (de låg i blöt ca en vecka) och nu blir vattnet ganska fult faktiskt.. men men mina ancistrusyngel behöver ju skydd så vad gör man inte =)
#6 - 3 februari 2006 17:59
Det finns död ved även i Malawisjön, så man behöver inte ha dåligt samvete för att man har en liten rot i karet. Malarna klarar sig med en väldigt liten bit.

Daniel

Annons