Ancistrusbebisar

#1 - 22 november 2005 16:35
Hej Hej! för ca 2 veckor sen la mina ancistrusar rom och de kläcktes för ganska exakt en vecka sedan. och redan igår var det några som lämna grottan. väldigt roligt...men är det inte så att de brukar stanna ca 2 veckor i grottan? gulesäcken är ju borta såklart och det sitter just nu säkert 4 st bakom pumpen å äter. de är väldigt små, kanske 10-15 mm.
Hoppas nu att min kakaduahanne som iofs inte är fullvuxen men har en ganska stor mun inte äter upp de små rackarna. Vad tror ni?:)

Väldigt roligt iaf...är rätt så glad..:D
#2 - 22 november 2005 17:45
[QUOTE=soetiz]Hej Hej! för ca 2 veckor sen la mina ancistrusar rom och de kläcktes för ganska exakt en vecka sedan. och redan igår var det några som lämna grottan. väldigt roligt...men är det inte så att de brukar stanna ca 2 veckor i grottan? gulesäcken är ju borta såklart och det sitter just nu säkert 4 st bakom pumpen å äter. de är väldigt små, kanske 10-15 mm.
Hoppas nu att min kakaduahanne som iofs inte är fullvuxen men har en ganska stor mun inte äter upp de små rackarna. Vad tror ni?:)

Väldigt roligt iaf...är rätt så glad..:D[/QUOTE]

Grattis. :)

Det där med att dom är 2 veckor i roten efter kläckning så beror helt på pappans uppfostrings metoder :)
Han släpper nämligen ut dom när han tycker dom är redo

kakduhanen kan nog nappa någon.. tror jag (e inte 100 för jag vet inte vad det är för fisk) ;)

men dom e relativt snabba så dom hinner väl nog undan.

Jag blev tvungen att flytta mina nyckehålisar och en praktbootia.

Nyckelhålisarna stod utanför grottans öppning och försökte nappa allt so rörde sig.

Men du märker nog det där själv.

Lycka till :)
#3 - 22 november 2005 18:27
ja jag hoppas att han inte äter upp dom..för då blir jag inte glad på honom..får se till så han är hyffsat mätt i magen:)

Annons