Ancistrus & Tigerbarb

#1 - 22 november 2002 18:18
Ja hej, har just haft i 4 ancistrus bland 12 tigerbarb ....... och de glupska typerna är väldigt nyfikna och verkar väldigt intresserad av bakfenan på malen.

Nån annan som haft dessa ihop? Borde jag kanske ta bort dom ? Eller kommer det funka, dom verkar hinna undan iaf, men om malen simmar på så blir barben ännu mer intresserad och jagar och noppar.

:\

---------
update...

Kanske inte var så farligt ändå, verkar ha lugnat sig lite, men dom nafsar lite fortfarande. Hmmmmmmmmmmmm...... får väl se hur det går.
#2 - 22 november 2002 19:36
jag spolade ner min fenbitare i toaletten. efter det lekte mina g. brasiliensis. hurra!

malar rockar.
#3 - 24 november 2002 23:46
Apropå ancistrus, kan man se skillnad på könen på dem? Har tänkt köpa två, och vad jag förstått är det inte så bra med två ancistrus-hanar ihop...?
#4 - 25 november 2002 21:20
Vist kan man se skillnad på könen men inte när dom är små.
När dom blir större så får hanarna spröt på huvudet.

http://www.zoopet.com/akvarium/fisk_bild.asp?BILD=13

/Roger
#5 - 28 november 2002 13:30
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>"Vist kan man se skillnad på könen men inte när dom är små.
När dom blir större så får hanarna spröt på huvudet."<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

- Gäller den regeln alla "sugmalar"?
#6 - 28 november 2002 13:36
Nej!

// Magnus

Annons