Ancistrus som lekt?

#1 - 14 januari 2007 09:36
Hej,Har vart uppmärksam i nåfra dagar nu har en kokosnöt sm min ancsitrus hane är i jämt när honan kommer till grottan jagar han ut henne i fullfart han är jämt där inne lr så sitter han utanför grottan å vaktar men han struntar i om en praktbotia sticker in å kikar sen sticker dom ut igen har dom lekt?
#2 - 14 januari 2007 09:53
Kanske har de lekt, eller så är de på gång att göra det. Du kan titta på honan ifall hon har blivit smalare. Det brukar bli rätt stor skillnad när hon har släppt ur sig rommen.

Om de har lekt så har du nog ingen rom kvar där inne längre. Praktbotior gillar att äta rom vad jag vet.
#3 - 14 januari 2007 10:02
Okej men dom bara¨åker in å vänder de handlar bara om ngn sekund
#4 - 14 januari 2007 10:08
han kommer inte ens ut å käkar maltabletter,han åker ut enj sväng sen in igen hane på sin vakt han vågar inte släppa grottan
#5 - 14 januari 2007 10:11
Jag har haft ancistrus i samma akvarium som praktbotior. Då gällde det att vara snabb för att få behålla ancistrus-rommen. En gång snodde botiorna rommen och en gång hann jag flytta kokosnöten med hane o rom i tid.

Det är inte lätt för mig att veta säkert om dina firrar har lekt eller inte, du får nog gå efter om honan har blivit plötsligt smal eller om hon fortfarande ser rund ut.
#6 - 14 januari 2007 10:13
Jag brukar lyfta på kokosnöten o kika, men jag väntar tills jag verkligen tror att de har lekt, annars är jag rädd att störa dem så att de kanske kommer av sig. Innan lek jagade min hane iväg honan ett antal gånger också, så jag väntade tills en hona såg smal ut.
#7 - 14 januari 2007 10:14
Okej mina hane jagar bort mina hon rejält! ska kolla på henne
#8 - 14 januari 2007 10:16
Hon e skit rädd för hanen han vill gärna knuffa bort henne
#9 - 14 januari 2007 10:16
spännande :)
#10 - 14 januari 2007 10:31
aa:Dhan äter lite sen tillbaka till grottan
#11 - 14 januari 2007 11:55
Jag tror att om han har lekt så kommer han inte ut alls, men eftersom han vaktar grottan så är han kanske leksugen?
#12 - 14 januari 2007 12:10
kan vara så
#13 - 16 januari 2007 09:22
Tror också det är så att han inte kommer ut ifall han lekt...

Knyttet skrev:
Jag brukar lyfta på kokosnöten o kika, men jag väntar tills jag verkligen tror att de har lekt, annars är jag rädd att störa dem så att de kanske kommer av sig. Innan lek jagade min hane iväg honan ett antal gånger också, så jag väntade tills en hona såg smal ut.

Jag brukar också lyfta på kokosnöten, så pröva det ifall du tror att de redan lekt.

Annons