Jag rengör den för att den liksom sätter igen så att det inte blir så bra ruljans i vattnet.Har för hög belastning med malar ,men håller på att lämna till djuraffären eftersom dom växer upp,har redan lämnat ett flertal,då det är olika kullar.Har separerat dom vuxna hanarna från honan,så det gäller att jag lämnar malungarna i rätt tid..dom måste växa till sig till minst 4 cm men sen får dom flytta så att dom inte hinner föröka sig mer.. :) Har samma pump i det akvariumet som är 54 l o till det som är 30 l,det är i det lilla som malarna får bekymmer vid vattenbytet.Pumparna ska enligt både personal i djuraffär samt förpackning som jag kikade på när jag köpte dom räcka mer än väl till dessa.Minns dock inte vad märket heter :-O I det större blir det inte bekymmer med att malarna kippar efter syre första dygnet som i det lilla och då rengör jag ändå pumpen lika ofta som i det lilla pga samma orsak.Måste ge ordentligt med mat till malarna dels för att dom är så många och dels för att dom ska kunna växa för att kunna flytta,så kan inte dra ner på matandet i nuläget vilket antagligen är det som gör att pumpen sätter igen.
Ska försöka ta mig till djuraffär vid tillfälle och inhandla vattenberedningsmedel.Är det något särskilt märke som ni rekommenderar?