Ancistrus i kalkrikt vatten!? funkar?

#1 - 15 februari 2004 16:57
Hej!

kan jag ha ancistrusar i kalkrikt vatten? ska isf ha dem med min flickvänns och mina vattensköldpaddor. jag tillsätter kalktabletter för sköldpaddornas skal.... kan jag sätta ner ancistrurna utan att de tar någon skada...?

MvH
//Martin
#2 - 15 februari 2004 17:50
snalla kan ingen svara?? de bor så tångt nu mina ancistrusar.. klarar de höga halter av kalk?
#3 - 15 februari 2004 18:20
Det jag kom o tänka på att man behöver så stora vattenbyten till vattensköldpaddorna, iaf när dem e stora och så bajsar ju vattensköldpaddorna enorma kockor iaf när dem är stora, så klarar ancistrusarna av det? Bakterie mängden är ju rätt så stor i vattensköldpadskar, så klarar dem av det?

Det va lite av mina tankar...
#4 - 15 februari 2004 18:23
Jag provade att ha fiskar tillsammans med mina sköldpaddor, det tog ca 2 minuter innan de tagit tag i varsin ände i en slöjstjärt å slitit den i två delar. så jag tror inte sköldpaddor i firrar funkar särskilt bra ihop då de djävla djuren äter allt.
#5 - 15 februari 2004 18:40
jag matar sköldpaddorna i en separat "burk".. hadde en albinoancistrus hos dem tills jag kom på att kalkhalten kanske va ör hög... de visade inte det minsta intresse för albinon.

Annons