Ancistrus hona

#1 - 27 januari 2006 16:15
Hej!

Har en liten fundering angående min ancistrus hona, hon har nämligen grävt en stor grop i en grotta. Är det någon som har någon aning om varför hon har gjort det. Hon har aldrig gjort så tidigare och jag har haft henne länge.
#2 - 27 januari 2006 17:44
[QUOTE=nikki]Hej!

Har en liten fundering angående min ancistrus hona, hon har nämligen grävt en stor grop i en grotta. Är det någon som har någon aning om varför hon har gjort det. Hon har aldrig gjort så tidigare och jag har haft henne länge.[/QUOTE]

Kan bara svara med att min hane brukar göra det för att locka till sig honor.. dum e han och fattar att det bara finns en kvinna :)

leker gör dom varje månad
#3 - 27 januari 2006 17:47
[quote=Bucket]Kan bara svara med att min hane brukar göra det för att locka till sig honor.. dum e han och fattar att det bara finns en kvinna :) leker gör dom varje månad[/quote]

Min hanne gräver också väldigt... Och hur dum är då han??? Han har nämligen ingen hona... :D
#4 - 28 januari 2006 09:16
hmnm, lustigt, undrar om min hona kanske har en önskan om att vara en han istället ;)
#5 - 30 januari 2006 11:16
nikki: risken finns att det är en hane, och inte en hona. Tro mig, en gång hade jag en hankatt som födde tre små ungar som nu är 8 veckor. Måste vara enda hankatten i världen som gjort det. ;)
#6 - 30 januari 2006 18:15
Nä, det är helt klart en hona, hon är väldigt stor så skulle det ha varit en hane så hade hon nog haft "hår och skägg" vi det här laget. Min hane är ungefär halva hennes storlek och har en hel del strån.
#7 - 30 januari 2006 18:18
emm är du säker på att det är en vanlig Ancistrus då?

du kanske fått 2 olika arter (Skäggisen blir bara 10-12cm )
#8 - 30 januari 2006 18:55
Ja, dom sa det på fisk affären, och dom är väldigt kunniga där. Den är kring max storlek, alltså drygt 10 cm, hannen är kanske 6cm

Annons