Ancistrus hona

#1 - 7 juni 2010 10:05
Hej en av mina 3 malar vi köpte för några månader sen har nu lagt sin första kull ägg Hon är på 7 cm, Äggen är mycket små om man ska gämföra med när min hona på 10 cm lägger och det är inte många ägg hon la

Kommer dessa ägg att bli något av ?
Hanen som är kungen i bland malarna har äran att ligga so far även till denna förstfödeska :)

Kan tippa på att det kanske var en 10 max 20 ägg mycket små

Den stora honan lägger grymt mycket mer och mycket större ägg

Har även en mal av de 3 som jag tror ät en hane men inte säker den har 2 spröt på var sida om huvudet och 2 på nosen inget där i mellan.
#2 - 7 juni 2010 10:16
Är äggen små kommer även ynglen att vara mindre från början, men de växer snart till sig:). Även med stigande storlek på din lilla Ancistrushona kommer hon att lämna både större ägg och fler till antalet, och med två lekande honor till en hanne kommer du snart att få tillräckligt med yngel;).
Se till att hannen även får vila mellanåt för att inte leka ihjäl sig.
#3 - 7 juni 2010 15:32
ansjo skrev:
Är äggen små kommer även ynglen att vara mindre från början, men de växer snart till sig:). Även med stigande storlek på din lilla Ancistrushona kommer hon att lämna både större ägg och fler till antalet, och med två lekande honor till en hanne kommer du snart att få tillräckligt med yngel;).

Se till att hannen även får vila mellanåt för att inte leka ihjäl sig.

Trevligt värre =)
Har snart en 3e hona hon är lite mer en 6 cm

Men om dem nu blir enu mindre så sitter dem längre i krukan en va de andra ?
Någon som har en bild på en hona med piggar ?
Har en som jag inte vet va det är men denna är ochså på en ca 6 cm.
#4 - 7 juni 2010 18:03
Är den 6 cm och redan har borst blir det ganska troligen en hanne...

Annons