Ancistrus äter inte..vad göra ??

#1 - 31 januari 2007 10:29
Hej Alla !

Vi har två, hyfsat vackra exemplar av den vanliga Ancistrusmalen i vårt 240 liters kar.

De är ca 7-8 cm långa, en hona och en hane.

De har inte varit med oss så länge, fick dom som gåva av en god vän för några dagar sedan.

Rubriken säger att de inte äter, men det är bara halva sanningen.

De äter inga ärtor, ingen gurka, ingen brysselkål, inga algtabletter.

Absolut inga alger.

Men däremot verkar de vara väääääldigt förtjusta i våra svärdplantor.

Någon som har ett tips på hur man kan vänja av dom med det "ofoget".

Kensa
#2 - 31 januari 2007 12:00
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Eftersom svärdsplantor är det bästa i godisväg du har att erbjuda så kommer dom att smaska på dom. Tyvärr så är det nog så att har dom väl fått nos på svärdspalantorna så komemr dom att fortsätta. Så man får välja. Ancistrus och halvtaskiga svärdsplantor eller fina svärdsplantor och inga ancistrus.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]:)[/COLOR][/FONT]
#3 - 1 februari 2007 09:35
hmmmm.....dyr mat
#4 - 1 februari 2007 10:19
Kensa skrev:
hmmmm.....dyr mat

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan man välja mellan den dyra och den billigare maten och den dyrare är gratis och godare så.....:D[/COLOR][/FONT]
#5 - 1 februari 2007 10:43
Bara en idé, men mina ancistrus har inte verkat må bra på sista tiden. När jag slängde i en ny kokosnöt nu så blev det fart på dom. Den gamla kokosen och grenen kanske inte går att gnaga på längre. De behöver fibrer för maggen tydligen.

Har du några nya grenar eller kokosnötter? Kanske gillar de din växt så mycket för at de behöver fibrer. Eller också har Maria rätt att den bara är supersmaskig.
#6 - 4 februari 2007 07:59
krax lär bli mögel av kokosen...
Bilagor:
#7 - 4 februari 2007 08:04
woodo skrev:
krax lär bli mögel av kokosen...

man tar ju ut kokosköttet innan man lägger skalet i karet...
#8 - 9 februari 2007 22:19
ja det äter jag upp

Annons