De har först en stor gulesäck när de kläcks, och kan inte simma, och då ligger de på botten, men kan nog även sitta på rutorna innan gulesäcken är helt slut, men håller sig nog då i en klunga, nära hanen. Om de leker i en grotta, så stannar ynglen i den ett tag till, även se´n gulesäcken är borta. Efter ett tag börjar de röra sig i öppningen av grottan, och se´n simmar de ut, och sätter sig på inredning och rutor. I mitt ena kar har jag ett albinopar som nyligen fått ungar, som har varit utanför röret i några veckor nu. Det röret ligger ganska nära insuget till pumpen, men har inte hittat några yngel i pumpen när jag har gjort rent den (däremot har jag hittat några i pumpen i ett annat kar). Med dem går ett gäng platy, ett 20-tal Corydoras sterbai, några L183-yngel, och en paletthane med yngel (han blev änkling, misstänker att honan fick ett stick av en av pansarmalarna), och bland dessa har de ändå klarat sig bra, så dina tre guppy tror jag inte utgör nå´n fara. Angående pumpen, så sugs de nog inte in så länge de ligger på botten. När de se´n börjar simma, så kan de kanske i början råka hamna i den, om de sätter sig vid insuget, men det kan de ju göra var den än är. Tror de är rätt bra på att hålla sig fast, vad jag förstår, så lever de i ganska strömt vatten. Ge dem en del stenar och rötter att sitta på, så minskar nog risken att de sätter sig just på pumpen. Men du kan ju flytta lite på pumpen, för säkerhets skull.