Ancistrus

#1 - 31 oktober 2006 13:21
Hur många ggr på ett år kan ETT Par ancistrus malar leka på ett år...ungefär :)
#2 - 31 oktober 2006 14:19
Ingen som vet...har kollat på google och här på zoopet men hittar inget =(
HazelCR
#3 - 31 oktober 2006 14:39
Jag kan gissa lite. Mitt par leker nog en gång i månaden, säg fyra månader i rad. sedan brukar det bli en liten paus. Å så påt igen. Alltså ca 7-8 gånger på ett år.
Vad säger ni andra ancistrusodlare?

Om man inte vill ha lek så ofta, får man helt enkelt sära på de två! :D
#4 - 31 oktober 2006 16:16
Håller med HazelCR, att 7-8 kullar på ett år kan det nog bli.. Jag tog bort ett rör som hannen alltid hade som boplats, men då hittade han en plastbehållare uppe i ytan där jag tillsätter coldioxid via tabletter... så vill de leka hittar de ngt ställe som funkar.
#5 - 31 oktober 2006 18:56
Mina har lekt 4 gånger sen mitten på augusti, puh mycket blir det..
#6 - 5 november 2006 17:11
ok tack så mkt för svaren :)
#7 - 6 november 2006 19:46
snor tråden lite....

Vad ska man göra med alla sina ancistrusyngel? fick dela på min hanne och hona eftersom de leker typ varannan-vartredje vecka och jag tröttnar snart på att håva småttingar... de har belamrat varenda kar jag har... angenämt problem men vill ju fortfarande slippa avliva ancistrusyngel tillslut...
#8 - 7 november 2006 07:55
Vandal skrev:
snor tråden lite....

Vad ska man göra med alla sina ancistrusyngel? fick dela på min hanne och hona eftersom de leker typ varannan-vartredje vecka och jag tröttnar snart på att håva småttingar... de har belamrat varenda kar jag har... angenämt problem men vill ju fortfarande slippa avliva ancistrusyngel tillslut...

Jag har gjort en deal med en lokal handlare, sen ger jag bort en del. Finns alltid folk som vill ha billig/gratis fisk.
#9 - 17 november 2006 20:34
jag har ett annat problem jag får inte igång mina och leka.hanen hade en hona som dom fick kullar på sen dog honan,sen ficka han en ny hona men den dög inte sen va det någon som sa att man ska ha flera honor på en hane så nu har han 4st honor att välja mellan,hanen är guld och 3 honor bruna vanliga och en guld vad ska jag göra för att få igång dom tycker ni.
#10 - 17 november 2006 21:06
Har du andra fiskar i karet? om inte täta vatten byten flera gömställen.

Thomas
#11 - 17 november 2006 21:13
[QUOTE=Thomas&Anna;871223]Har du andra fiskar i karet? om inte täta vatten byten flera gömställen.

Thomas
han har en grotta som han ligger i,den grottan har han haft sen den föra damen,honorna är runt hans grotta men det verkar inte bli något.
#12 - 20 november 2006 18:14
en fråga angående ancistrusyngel.
Hur gamla ska de vara när man ger bort dem?
Mina är nu cirka en månad och fortfarande väldigt små känns det som, hur snabbt växer dem?
#13 - 21 november 2006 08:58
jag skulle säga att 3-4cm är en lagom läng på dem när de lämnas.
#14 - 21 november 2006 09:06
Tittar man på skyltar i butiker och liknande så brukar de ha ett pris på ancistrus 3-6cm och ett högre på större! De man ser i karen brukar dock ligga runt 3-4cm som Peter skriver.

Annons