Hej,
vår söta lilla Maggan inköptes som en ancistrus-mal. "Hon" är 4-5cm stor och en baddare på att hålla vårt akvarium rent. :) Jag har dock svårt att finna någon ancitrus som riktigt ser ut som "henne". Hon är grå, brun, beige och svart. Med fyra tydliga ränder fram på huvudet och en batman-mask [:-8] framför ryggfenan. Ryggfenan och fenorna på sidorna är prickiga och stjärtfenan är randig med en tydlig ljus rand i roten och spetsarna på fenan lika så.
Ändras utseendet när hon/han blir större? :confused: För jag inser ju att jag införskaffat mig en relativt ung mal. Är det någon som vet/kan se vilken typ av mal hon är. Detta då det är intressant i planeringen för ett ev. större akvarium. Vet redan att det vi har är för litet för henne när hon blir fullvuxen, (56l). Men ett större akvarium planeras inköpas. Hon bor dock själv i akvariet för tillfället, fler fiskar blir det först till helgen vi skyndar långsamt.:)
Bifogad länk till bild på vår Maggan, bilden tagen av min dotter: http://www.deviantart.com/deviation/39994863/
Hoppas någon kan hjälpa mig. // Zazza