Ancistrus...........

#1 - 25 november 2005 21:05
Kommer förmodligen att få hem 6 nya ancistrus i morrn på en 2-4cm, hade tänkt sätta dem tillsammans med mina guppys i mitt 63liters akvarium och låta dem växa till sig innan de hamnar i 150liters, är det ett förnuftigt sätt eller det är lika bra de hamnar i det "stora" direkt.
tacksam för svar
Jannike
#2 - 26 november 2005 20:10
jag ser ingen anledning till att inte sätta dem i ditt stora. Jag har en hane på snart 5cm (1år gammal) i mitt 375liters.
#3 - 26 november 2005 22:07
köpte för ett tag sedan 4 2,5cm stora ancistrusar men två av dem dog för att de klämde in sig bakom filtret men jag har redan satt i mina nya ancistrus i det lilla så att de kan växa till sig...visser ligen är där 1 på 4 -5cm och en på 3,5 cm som kan släppas i det stora redan nu men jag väntar en stund till. tack för ditt svar iaf
#4 - 29 november 2005 10:16
nemas problemas!
jag slängde i min ancistrus i ett 60l kar när den va ett yngel, den klarade sig fint, även mina yngel jag fick i det karet. så att dem klämmer sig in själva förstår jag inte, men om dem skulle fastnar i filtret så har du gott om otur.

Men sen är ancistrus som mest kännsliga vid ca 4cm storlek, säger folket iaf, jag har inte märkt något speciellt.
#5 - 29 november 2005 10:58
alltås har ett innerfilter som står i ett stativ eller vad man kan kalla det, i ett hörn iaf och ja ibland så sitter det inte så tätt som man vill och där bak klämmer de in sig...får ingen mat osv men de får vara i mitt 63liters sålänge för där kan de inte komma in i ett filter...än så länge lever alla 6 i alla fall

Annons