Amazon Akvarium

#1 - 9 augusti 2005 07:56
Är det någon här som har erfarenhet av denna sida [color=#800080]http://discus.ms/[/color] ?

Ska köpa diskusar man vill ju gärna hära först om det är en bra affär.

MVH / Jimmie
#2 - 16 augusti 2005 08:31
Jag ska åka förbi på söndag och titta hur det ser ut. Pratade med dom men dom hade tydligen inte så mycket diskus just nu. Skulle komma mer nästa vecka sade han. Jag skriver några rader när jag har varit där.
#3 - 16 augusti 2005 11:14
Det låter kanon, sugen på att åka dit om ca 2 veckor så då kanske han har mer att se.
#4 - 20 augusti 2005 07:58
Jag brukar handla en del där. Butiken är helskum och det är nästan omöjligt att hitta dit om man missar en skylt, för den ligger inne i ett industrikomplex i zackrisdals industriområde och värre labyrint finns inte. Ta med proviant, för man kan nog köra vilse där inne i dagar. :)

Set är en envandrarkille som har den och han har nog lite problem med språket, men för det mesta så funkar det och han ger i alla fall ett gott intryck och verkar kunna en hel del även om man får klia sig i huvudet ibland.

Han är nog mer av en grosist än butiksinnehavare och lokalen ser ut därefter, det är helrisigt och skräpigt överallt och akvarierna ser inte så representabla ut, men fiskarna är för det mesta i förvånansvärt god form. Någon enstaka gång har jag sett någon död fisk i något akvarium, men det är sällsynt. Jag blev imponerad en gång när det gick säkert 1000 små scalarer i ett litet akvarium på kanske 150 liter och jag såg inte en enda som såg ut att vara i dåligt skick.

Där finns alltid det mesta av det ovanliga, speciellt på malfronten, men även rockor och discus och ibland en del andra ciklider.

När jag var dit senast hade han dock väldigt mycket saltvatten, nästan hälften var nog salt då, så det var lite trist, jag var ute efter arowana då, men det fanns inte.

Men är man ute efter något ovanligt så rekommenderar jag starkt ett besök! Jag köpte en eleotris picta där senast. En art som jag aldrig sett eller ens hört talas om i sverige, så det var skoj. Min favoritfisk nu. :)
#5 - 20 augusti 2005 08:47
om du söker på amazon akvarium här på zoopets forum (gå några år tillbaks) och på www.ciklid.se så har butiken tagits upp ett flertal gånger med väldigt varierande kritik/beröm.
#6 - 22 augusti 2005 19:42
Så, nu har jag varit där i helgen. Sökte på nätet för att hitta adressen men fick i stället träff på Råd & Rön där han stod med på deras svarta lista. Jag lät mig inte avskräckas utan begav mig dit efter att jag ringt och bokat tid med honom. Håller med om att det är stökigt och skräpigt och tycker att man borde hålla en högre nivå om man är seriös. Hemsidan stämmer inte med lagret etc men det är ju många före mig som har skrivit om. Tyvärr var det ganska dåligt med diskus i karen men jag fick iaf med mig några fina red melon med mig hem till stockholm.
#7 - 28 augusti 2005 20:10
Har sökt mycket på forumen men hittar mest gammla åsikter.
Tack investor för din "rapport" såg fiskarna fina och friska ut?? priser hyffsade??

MVH / Jimmie

Annons