Amano räkor vs Ancistrus

#1 - 22 maj 2006 07:09
Har ett 110 liters kar med enbart amano räkor i som jag hade tänkt att stänga av för några månader framöver pgr av flytt, hinner tyvärr inte starta upp alla mina kar. Så jag tänkte att dom skulle få gå i ett 400l ihop med 5 st ancistrus, 1st gibbiceps

Kommer detta att gå, eller kommer räkorna gå på malarna eller tvärtom?

Nybörjare på räkor, fick 9 st när jag köpte ett annat kar för en tid sen. Tacksam för svar.
#2 - 22 maj 2006 07:37
Ancistrus och amano går bra ihop. Har inte testat om ancistrus och gibbiceps går bra ihop, men det skulle jag tro - gibbin är inte överdrivet rovgirig ens som vuxen.
#3 - 22 maj 2006 10:23
Jag har mina ancistrusar tillsammans med både Amanoräkor och körsbärsräkor och det går jättebra.

Just nu har jag massor med pyttesmå räkyngel och ancistrusarna bryr sig inte... :)
#4 - 22 maj 2006 12:41
Jag har blandad kompott med malar. Ancistrus, gibbiceps, panaque...å det går finfint!
Har även 2 ålar och ingen slåss med någon.
#5 - 22 maj 2006 13:07
Håller med föregående talare: ancistrus, peckoltia och corydoras (både normalstora och mini) funkar finfint ihop med amanos och även glasräkor!

/Katriina
#6 - 24 maj 2006 08:09
jag har märkt att mina amanoräkor inte trivs med större(4-5cm) fiskar, även om fiskarna inte jagar eller försöker äta dem, så ligger de och trycker nånstans.

Annons