Ger upp...!!!
[quote=Loppan11]Även mina Amanos äter växter, men bara en av växterna! Bilder finns i inlägget i länken nedan. Nu har jag bytt ut just denna växt, det blev bara stubbiga pinnar kvar till slut :D . Skrev om detta tidigare:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=82278
och fick då svaret att det finns två varianter, sötvattensamano ch bräckvattensamano. Mina verkar sakna prickar på stjärtfenan och skall därför vara en sötvattensamano, dessa äter tydligen växter [}:)] . Mina problem har i alla fall löst sig nu efter växtbyte, de nya äter de inte :D[/quote]
Tack för ditt svar...det kändes nästan som ingen trodde på mig...!!!
Jag har kollat upp bilden på växten du skrev om och den påminner om min men den är inte röd utan hel grön. Jag är urusel på växter...så jag vet tyvärr inte vad det är för sort...!!! [:I]
Sen var det där om prickarna...jag sprang och kollade...och räkan jag såg hade prickar...men om den var blå eller inte...det är ju nästan omöjligt och se...dom är ju så små...!!! Den hade en prick på varje hörn av stjärtfenan...!!!
Men i alla fall lade jag ut lite mat...för att locka till mig båda mina räkor...och vad får jag se...??? [:O] Den ena HAR prickar...men INTE den andra...!!! Jag ger upp...jag köpte dom vid samma tillfälle och ur samma akvarium på zooaffären...suck...NU GER JAG UPP...!!!
Tack för alla svaren jag har fått från alla...!!!
MiaH