Hej!
Mina Amano har fått för sig att börja tugga på växterna. De tuggar på en Javaormbunke och på Australiskt tungblad. Varför gör de så här mot mina växter?[:(!] Nu är det flera hål i bladen. De började efter ett vattenbyte.
[?][?]
De är hungriga, ge dem mera tillskottsfoder så slutar de....flingor, tabletter, frysfoder. Just Amanos har en ganska stor aptit så de behöver ofta mer mat än man tror.
Amanos är inte vegetarianer, om de får välja äter de hellre annat än alger.
De äter inte heller växter alls. De kan plocka om det sitter alger på bladen, men äter inte bladen. OP'n får nog söka efter en annan anledning till hålen i bladen - t.ex. en ancistrus, eller näringsbrist.
Jag har bara kardinaltetror, pansarmalar och en kampfisk i karet. Jag ser dessutom att de sitter och äter på växterna. [:(] Kan jag ha fått en annan räka än Amano? Kan ni visa en bild på en amano, så får vi se om det är en sådan....[?]
Jag har aldrig heller sett mina amano äta växter. Men väl allt annat! fisk, räkmix, artemia, squash, ärtor....Däremot finns det ju en hel del fiskar som äter växter. Det är inte någon av dem som bitit hål och amanona som äter alger på växterna?