AM-Top Frågor

#1 - 3 mars 2005 14:53
Någon som har en länk till deras hemsida? Har sökt utan resultat.

Och går det att reglera trycket i dom? tänkte köpa den största men det kanske är lite för hårt tryck i den tänkte jag. Är ju inte så stor prisskillnad på dom, ska ju även ner till danmark i sommar så då blir det ju ännu billigare :)

Och ni med erfarenhet, är dom tysta och har dom funkat bra?

Har noll erfarenhet av ytterfilter, hur gör man för att få det snyggt med slangarna i karet? kan ju inte ha trycket mot botten så man måste ju vinkla upp slangarna, går det å få snyggt???
#2 - 3 mars 2005 14:57
Jag har kört mitt am-top (den största) nu i 4 månader och den går tyst och fint. Lätt att ta isär för rengörning också. Jag är mycket nöjd.

/viggen_l
#3 - 3 mars 2005 15:03
[QUOTE=jimel]Och går det att reglera trycket i dom? tänkte köpa den största men det kanske är lite för hårt tryck i den tänkte jag.
[/QUOTE]
Mycket mystiskt!! Tro det eller ej, tänkte precis starta upp en ny tråd med EXAKT dessa frågor/funderingar!!!!
Det är så att man blir mörkrädd!!![:-56] [:-82] [:-116] [:-99] [:-53] [:-9]

Hur som helst, då är vi TVÅ som vill veta samma sak, då borde vi få dubbelt så många svar, eller.....???;)
#4 - 3 mars 2005 16:49
Läskigt sockerconny...[:O] hoppas vi får många svar ;)

viggen, går det att ställa trycket på den?? eller hur mycket den pumpar kanske låter bättre.
#5 - 3 mars 2005 18:49
Man Kan inte ställa in något flöde direkt på pumpen, men man kan ju låta bli att öppna avstängningsventilen på utblåset helt. Annars hjälper det med ett strilrör för att minska trycket från utströmningen.

Ett råd när man ska fylla det. Öppna inte luckan på toppen. Den kan börja läcka efteråt, använd vanlig hävert istället.
/viggen_l
#6 - 3 mars 2005 18:59
OK, hur funkar det här med strilrör?
Är det en nackdel att använda ett så stort filter till ett mindre kar, tror det va avsett för över 650 liter, mitt är på 450.
#7 - 3 mars 2005 19:07
Jag mailade och frågade Zoosaker om vad de tyckte var lagom till ett 310, och fick till svar: Om man har sällskapsfiskar räckte det med det som pumpar 800L/h och om man har malawi eller tanganyika så tyckte de att det största som pumpar 1200L/h behövdes.
#8 - 3 mars 2005 19:51
Jag skulle tagit det största, lika bäst.
#9 - 3 mars 2005 19:55
Min är mycket tyst fungerar bra och bra drag :)
#10 - 3 mars 2005 20:42
Tack så mycket för svar, får bli ett sådant.
Någon som har svar på dessa frågor ?

[QUOTE=jimel]Någon som har en länk till deras hemsida? Har sökt utan resultat.

Har noll erfarenhet av ytterfilter, hur gör man för att få det snyggt med slangarna i karet? kan ju inte ha trycket mot botten så man måste ju vinkla upp slangarna, går det å få snyggt???[/QUOTE]
#11 - 4 mars 2005 11:26
Ingen som har svar på resten?
#12 - 4 mars 2005 13:04
Vad ska du kolla på på någon eventuell hemsida?
Det ställen som säljer dom har väll tillräckligt med info om dom.

Och för att få det snyggt, bara vinkla slangen o ha strilrör lr ngt annat.
#13 - 4 mars 2005 13:32
Här är en dansk affär, nån direkt hemsida har jag inte hittat

http://www.avifauna.dk/product_info.php?products_id=4675
#14 - 4 mars 2005 17:06
[QUOTE=Krulle]Vad ska du kolla på på någon eventuell hemsida?
Det ställen som säljer dom har väll tillräckligt med info om dom.

Och för att få det snyggt, bara vinkla slangen o ha strilrör lr ngt annat.[/QUOTE]

Alltid kul å kolla på tillverkares hemsidor tycker jag, brukar finnas bra info och tips om dom har en bra hemsida.

Annons