Vad har ni under era aluminium-bänkar? För att sprida belastningen på golvet? Några tips?
Har dosfräs men ingen ordentlig borrmaskin, så jag kan inte fräsa ut saker från tex ekskivor..
Eller behöver jag ha något under? Jag har betonggolv, med plastmatta som jag lagt laminat på... Ganska stabilt.
En fråga till.
Fanns en lapp med nya 540 karet från zooline. Där stod det att man alltid ska ha en frigolitskiva under karet... Jag ifrågasätter det när det gäller alu-bänk... Vad är era erfarenheter?
På laminat? Nånting knappt tjockare än folie, för att skydda mot repor eventuellt. Laminat är hårt. Är man orolig, fungerar tunn stansad plåt i storlek med 5kr's mynt som skydd mot sprickor.
Jag var korkad nog och lade en 21mm spånskvia på golvet.
Men frugan har bestämt sig för en ommöblering så det kommer att bytas ut till 8 st 12mm tjocka rostfria stycken.
12mm!?!?
Jag har puckar, stansade ut 2-3mm's plåt, stora som en 5'krona, och de pressas ned så de ligger slätt med golvmattan mer eller mindre, men de kröker sig inte. Vad i hela friden ska de vara 12mm tjocka för? Det var vad du hade tillgängligt?
B!