Alternativ användning av "guldfiskskål"

#1 - 14 mars 2006 11:56
Vi är nog många som har en gammal glaskupa hemma som står och dammar sedan vi fick reda på att man inte skall ha fisk i dem. Såg just en tråd om någon som funderade på att ha den som yngelakvarium. Så alltså, vad har ni era skålar till, en bild vore ju inte helt fel heller...

Själv brukar jag använda skålen till bålskål när det bjuds till fest. Med lite Curaco blue eller liknande och några gummi eller glasfiskar i burken brukar det vara en uppskattad fördrink.

Tyvärr har jag inga bilder...
#2 - 14 mars 2006 12:03
Upp till bevis. Fixa en fest så kommer Zoopet Stockholm direkt med kamror.;)
#3 - 14 mars 2006 20:49
Mitt skål fungerar som ett "mellanlager" för olika slags mossor från utrensningen (inget speciellt så därför behövs inga bilder).

Hejhopp. Ralp
#4 - 14 mars 2006 21:17
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Har slängt ned lite planter å gammal akvariesand i. Lite snäckor å en gammal kruka. Fyller utrymmet i hyllplanet perfekt på vårt Juwel Vision.[/COLOR][/FONT]
#5 - 14 mars 2006 22:22
vilken fin skål lenmar :) har du vatten i? ser inte de riktigt
#6 - 14 mars 2006 22:26
Väldigt läcker. Tror inte det är vatten i med tanke på att det växer en kaktus i den.
#7 - 14 mars 2006 22:36
[quote=RÖDLÖGA]Väldigt läcker. Tror inte det är vatten i med tanke på att det växer en kaktus i den.[/quote]

hehe de har du rätt i :) tänkte inte på att de va kaktusar i den.. såg de nu.. fint va de i alla fall. blev sugen på o göra nåt sånt själv
#8 - 14 mars 2006 22:41
Om man blev.:) Men jag har ingen. Men man kanske skulle köpa en.
#9 - 14 mars 2006 22:44
ja har ett "akvarium" som ser ut som ett stort vinglas, som ja fick av en kompis (han hade en gurami i den) i den skulle man ju kunna göra nåt liknande kanske

Annons