Alltid pH 5.5 med tetror???

#1 - 4 april 2010 18:03
Stötte på en tjomme som verkade kunnig om mycket, men som också påstod att ALLA tetror ALLTID ska ha pH 5.5. Varför skulle det vara bra - om det är bra, undrar jag?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 4 april 2010 18:07
Han är uppenbarligen inte så kunnig;)
#3 - 4 april 2010 18:16
...lr så missförstod ni varann!
#4 - 4 april 2010 18:34
jag har alltid ph 8-9 i mitt kar, med neontetror:d
#5 - 4 april 2010 18:44
åheim skrev:
...lr så missförstod ni varann!

Håller nog på Kjell här, det gick inte att missförstå :) "Har du tetror så ska du ha pH 5.5"

Fast när jag tänker på saken så var det första april ...
Bilagor:
#6 - 4 april 2010 18:46
En tung aproach kan dölja en ocean av okunskap :) Jag har ph 7,5 för mina kongotetror men det varierar lite någon gång ibland och dom verkar inte ha något somhelst problem med det.
#7 - 4 april 2010 18:51
Lellel2 skrev:
En tung aproach kan dölja en ocean av okunskap :)

Så sant. Och det är ju rätt läskigt - det blir ju genast svårt att lita ens på det som man tycker verkar vettigt om det kommer från en sådan person ...
#8 - 4 april 2010 18:59
Jaa, tänk om killen jobbat som säljare? Jag är nog av naturen kritisk till mycket av det jag hör. Fast forum som den här tycker jag om för då finns det så många som läser varje sak att det lär komma fram om något är uppåt väggarna fel. Vart mötte du den här lirarn?
#9 - 5 april 2010 12:40
Lellel2 skrev:
Jaa, tänk om killen jobbat som säljare? Jag är nog av naturen kritisk till mycket av det jag hör. Fast forum som den här tycker jag om för då finns det så många som läser varje sak att det lär komma fram om något är uppåt väggarna fel. Vart mötte du den här lirarn?

Hehe, träffade honom privat, men han sa att han jobbade i akvarieaffär :p
#10 - 5 april 2010 18:09
minns när jag odlade lite "växter" när jag var ung i hydro var det däromkring man ville ha ph.. :P

Annons