Allsvenskan 2007

#1 - 8 april 2007 17:39
Nu har Allsvenskan dragit igång två matcher i fredags BP-Dif 1-0 till BP liten skräll faktiskt härligt att nykomlingarna kan ta för sig samma Trelleborg och Göteborg 1-1 härligt med en pinne till Skåningar:) .I går tungviktmöte Malmö VS elfsborg där Malmö ledde med ett mål sen kom kvitteringen 1-1 då hoppade Kjelle av stolen väl:( det slutade 1-1 mycket bra match men vad Ola Toivonen gör i Malmö det kan man undra men han kanske behöver lite vana med det nya laget så ska det nog gå bättre.Det gick lite bättre i andra men Tjaaa,märks man har tittat på för mycket Engelsk Fotboll nu i vinter vilken skillnad:D
#2 - 10 april 2007 16:56
Mitt lag åkte på stryk i alla fall. Till råga på allt på hemmaplan inför 26 000 åskådare.
Tur att inte serien avgörs i premiäromgången.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 10 april 2007 18:02
stene skrev:
.I går tungviktmöte Malmö VS elfsborg där Malmö ledde med ett mål sen kom kvitteringen 1-1 då hoppade Kjelle av stolen väl:(

Nja jag missade det faktikst helt - var i Berlin och besökte tillsammans med 150.000 andra (eller vad det nu var) Berlins zoo och akvarium. 149.999 var där för att se isbjörnen Knut och en kollade bara på deras akvarium:p
#4 - 10 april 2007 18:13
Nja jag missade det faktikst helt - var i Berlin och besökte tillsammans med 150.000 andra (eller vad det nu var) Berlins zoo och akvarium. 149.999 var där för att se isbjörnen Knut och en kollade bara på deras akvarium:p
Och det var du:D faktiskt en bra match mellan dem blivande topplagen:) där Malmö skulle vunnit men hade otur;)
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 10 april 2007 18:18
stene skrev:
Och det var du:D faktiskt en bra match mellan dem blivande topplagen:) där Malmö skulle vunnit men hade otur;)

Självklart skulle inte Malmö ha vunnit - behöver inte ens ha sett matchen för att VETA det:p
#6 - 10 april 2007 18:26
Skämt och sidor så var det nog två av lagen som gör upp om guldet kanske nått Stockholmlag också men då inte DIF som inte klarade av BP så det får bli AIK då.
#7 - 10 april 2007 18:30
AIK som inte klarade av Kalmar inför 26,000, tvivlar på att det blir de. Glöm inte Kalmar FF, ett mycket bra lag. Malmö tror jag inte alls på.
Halmstads BK kan också vara en tuff uppstickare, vi får se nästa omgång mot Djurgården
#8 - 10 april 2007 18:35
Guy Palm skrev:
AIK som inte klarade av Kalmar inför 26,000, tvivlar på att det blir de. Glöm inte Kalmar FF, ett mycket bra lag. Malmö tror jag inte alls på.

Halmstads BK kan också vara en tuff uppstickare, vi får se nästa omgång mot Djurgården
Ja varför inte Halmstad dem var starka mot HIF så varför inte:)
#9 - 13 april 2007 17:20
Skulle vara helt underbart om BP faktiskt gick och vann, eller om de i alla fall skulle mäkta med en RL-plats.
AIK har nog inte material i år heller för att vinna.
Fast å andra sidan. Hade jag inför varje säsong vetat vilka som vinner, så hade jag nog inte suttit här på jobbet och skrivit...;)

Mitt tips för denna säsong får bli Elfsborg.
MFF klarar inte pressen, AIK har som sagt inte materialet, Helsingborg samma som AIK, KFF då? Beror på om brassarna fortsätter dominera och om Ari blir kvar.
IFK Göteborg har fin första 11 enligt mig i alla fall. Varning för dom...
#10 - 15 juni 2007 16:16
Mycket tyst i denna tråd, kan det vara för att fel lag leder allsvenskan just nu :confused:
Vad hände med Elfsborg igår ?
#11 - 15 juni 2007 16:35
Guy Palm skrev:
Mycket tyst i denna tråd
Ja HIF har ju inte vaknat än så det finns inte mycket att diskutera ;)
#12 - 15 juni 2007 16:49
Guy Palm skrev:
Mycket tyst i denna tråd, kan det vara för att fel lag leder allsvenskan just nu :confused:

Det var bra att du då fick en snilleblixt och skrev nåt efter nån månad om absolut inget;)
#13 - 15 juni 2007 16:56
stene skrev:
Det var bra att du då fick en snilleblixt och skrev nåt efter nån månad om absolut inget;)

Absolut inget, det kan jag inte hålla med om, det var första gången på många år som Halmstad vann i Malmö.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 15 juni 2007 17:30
Guy Palm skrev:

Det är kanske tyst pga av just vad som hände Elfsborg i år :p
#15 - 8 juli 2007 16:46
Halva serien spelad och just nu HBK i serieledning:)
#16 - 8 juli 2007 16:48
I går var det Djurgården så det ändras kvickt för var spelad match.
#17 - 8 juli 2007 16:54
Guy Palm skrev:
Halva serien spelad och just nu HBK i serieledning:)
Då hade du rätt på början av säsongen så då får man säga grattis,själv börjar jag tröttna vinner en förlust i den ena man måste spela jämt...Säger bara Chelsea möter Brönby 31 Juli där spelas riktig fotboll så det kan man inte missa på plats.:D
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 8 juli 2007 17:33
Just nu spelar Halmstad väldigt bra och det vore kul om dom vann.
Men det kommer nog att svänga många gånger om och lagen kommer att skilja sig väldigt mycket nu till hösten jämfört med våren.
Elfsborg t.ex. har ju sålt sin bäste back och en bra anfallare samt har 2 mittfältare av landslagsklass skadade.
Men har i gengäld köpt en bra mittback från Helsingborg och Fredrik Berglund från FC Köpenhamn - så i Champions Leage-kvalet kommer halva laget att vara nytt jämfört med vårsäsongen.
Egentligen tycker jag att det är fel att man får sälja och köpa in spelare under säsongen - men det är ju en anpassning till övriga Europa så det är inte så mycket att göra åt.
#19 - 11 juli 2007 23:22
säger bara gais love if peace
#20 - 11 juli 2007 23:51
Så var ordningen återställd!
Kalmar leder igen, med god marginal!
Se och lär kära vänner...
#21 - 12 juli 2007 20:36
IFE äger dom vann över AIK med 2-0 och det var 2 riktiga klass mål oxh det är härligt att fredrik bella berglund har gått till IFE :D
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 9 augusti 2007 08:40
En spännande, om än inte så välspelad, match igår på Borås Arena. Men inramningen med fullsatta läktare och att man sitter så tätt inpå planen samt att det gäller så mycket gör att totalupplevelesen blir så postiv.
Har också nu bokat en biljett till Valencia-matchen på Borås Arena - hoppas nu bara att de inte får stryk med alltför mycket nere i Valencia nästa tisdag så att det finns lite spänning kvar till hemmamatchen.

Det är ju himla synd att de lottades mot ett av de 2-3 bästa lagen som var kvar. Ta bara en sådan lottning som Rosenborg mot Tammerfors i en annan match - låter ju inte direkt avskräckande någon av dom lagen om man säger så;)
#23 - 9 augusti 2007 13:57
En spännande, om än inte så välspelad, match igår på Borås Arena. Men inramningen med fullsatta läktare och att man sitter så tätt inpå planen samt att det gäller så mycket gör att totalupplevelesen blir så postiv.

Har också nu bokat en biljett till Valencia-matchen på Borås Arena - hoppas nu bara att de inte får stryk med alltför mycket nere i Valencia nästa tisdag så att det finns lite spänning kvar till hemmamatchen.

Det är ju himla synd att de lottades mot ett av de 2-3 bästa lagen som var kvar. Ta bara en sådan lottning som Rosenborg mot Tammerfors i en annan match - låter ju inte direkt avskräckande någon av dom lagen om man säger så;)
Hade en Elfsborgare hemma hos oss förra helgen innan nu dem spelade denna kval matchen.Han sa om dem nu går vidare och spelar mot Valencia och vinner är det värdens skräll match genom tiderna;)men jag håller tummarna här i Skåne i alla fall.Var och tittade på Brönby och Chelsea och där höll Brönby på att skrälla men inte som tur va nu var det en vännskaps match men ändå,bollen är rund;)
#24 - 9 augusti 2007 21:50
Jag har ingen koll på fotboll.

Vem bryr sig????

Jag hejar på Elfsborg:D
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 26 oktober 2007 10:34
Det har varit väldigt tyst här på sistone - finns här inga IFKare, djurgårdare och kalmarbor här - ni borde ju bry er?

För mig är i alla fall allsvenskan tämligen ointressant för tillfälligt (Elfsborg har varit helt under isen i år) men jag var i alla fall och kollade på Elfsborg i UEFA-gruppspelet igår och fick se en fantastiskt bra match: Varför i helskotta kan inte Elfsborg spela så bra i allsvsnskan som de har gjort internationellt den senaste tiden - då hade de sprungit hem allsvenskan utan större problem.

Bedrövligt var i alla fall publiksiffran igår - bara 4.000:(
Mer än 8.000 kollade Elfsborg mot Örebro senast - en match som inte betydde något för Elfsborg. Det borde varit fullsatt igår - kanonmatch och en internationellt riktigt bra motståndare.
Lika uselt med publik lär det ha varit i Helsingborg - nu när det trots allt finns 2 svenska lag som spelar bra ute i Europa så borde väl publiken sluta upp, men inte.
#26 - 26 oktober 2007 10:51
Vi har ju inte tid..:mad:...alla håller väl på med att antingen starta upp akvarium, eller omdesigna befintliga kar, eller dra upp yngel...eller nått sånt...:p
Maffia666
#27 - 26 oktober 2007 20:09
allsvenskan ja då finns ju bara ett lag i Hockey!!
#28 - 26 oktober 2007 21:52
Ja då e det bara en match kvar då & den spelas mot Trelleborg på ett fullsatt Ullevi. Det ska vara en enkel match för ifk. Nån mer än mig som ska in till stan å fira sm guldet. Kortegen startar klockan 17:00 från Ullevi & kommer till slut till Götaplatsen där laget ska uppvaktas av alla oss supportrar :D Tänk er 41.000 åskådare & alla håller på blåvitt, vilket tryck det kommer att vara på läktarn :)
#29 - 27 oktober 2007 06:06
Hade gärna kommit in till Göteborg. Men håller på att renovera här hemma :-/
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 27 oktober 2007 08:02
Joakim_91 skrev:
Ja då e det bara en match kvar då & den spelas mot Trelleborg på ett fullsatt Ullevi. Det ska vara en enkel match för ifk. Nån mer än mig som ska in till stan å fira sm guldet. Kortegen startar klockan 17:00 från Ullevi & kommer till slut till Götaplatsen där laget ska uppvaktas av alla oss supportrar :D Tänk er 41.000 åskådare & alla håller på blåvitt, vilket tryck det kommer att vara på läktarn :)

Min fru och son skall in på matchen - förhoppningsvis blir det inget firade för dom[:o]
#31 - 28 oktober 2007 14:13
Fan va gött 1-0 till IFK efter 7 minuter :D
#32 - 28 oktober 2007 14:20
haha oja!
jag har nog inte varit såhär nervös på flera år!!!
forza blåvitt!
#33 - 28 oktober 2007 14:29
Min fru och son skall in på matchen - förhoppningsvis blir det inget firade för dom[:o]

Va, följer du inte med dem? :D
#34 - 28 oktober 2007 14:34
2-0!!!!!!!!!!!!!!!!:D::D:D:D:D:D:D:D:D::DD!!!!!!!!

Nu e guldet klart!!!!!!!!!!!!!!!
#35 - 28 oktober 2007 14:35
Japp fyfan va gött, ska in till stan imorrn å hylla Änglarna. :D:D:D
#36 - 28 oktober 2007 15:41
Haha Bp leder motDjurgården med 1-0 n e SM Guler helt säkrat^^
#37 - 28 oktober 2007 15:49
oja:D! så jävla sjukt gött!!!!!!:D:D:D:D!
#38 - 28 oktober 2007 15:53
SM GULD ; ) Till Blåvitt
#39 - 28 oktober 2007 15:55
Helsingborg får nöja sig med att vara bäst i Skåne i år, 9-0 mot Halmstad var en bra avslutning på en annars medioker säsong. Grattis blåvitt!
#40 - 28 oktober 2007 16:01
alla heter glenn i göteborg!alla heter glenn i göteborg! la la la la Guld Guld Guld!
#41 - 28 oktober 2007 16:08
Verkligen roligt att tråden kom igång nu på slutet.
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 28 oktober 2007 16:25
Micke skrev:
Va, följer du inte med dem? :D

Nej, bevare mig väl. Däremot ringde dom just att jag skulle åka in och hämta dom - det känns tungt.
Dock Elfsborg slog i alla fall Malmö i sista matchen och hamnade på en acceptabel 4:e plats
#43 - 28 oktober 2007 18:13
ja det är väl bara att gratulera IFK. själv hade jag hoppats på KFF. Vore riktigt kul om ett lag som förlorar två matcker med 0-5 skulle vinna, det skulle visat vilken nivå det är på dom allvsenska lagen;)

/Hans
#44 - 29 oktober 2007 21:12
Var det någon mer än mig som var vid Götaplatsen idag (29/10-07) å hyllade Blåvitt? Det var helt suveränt :D Flera tusen som deltog å gjorde detta till en helt underbar kväll :) Nu får vi bara hoppas att Blåvitt försvarar guldet nästa säsong med ;)
#45 - 29 oktober 2007 21:48
USH Djurgården var klart värd guldet!
#46 - 29 oktober 2007 21:51
vi märkte det i sista matchen............. hehe:P
#47 - 29 oktober 2007 22:22
Haha förlora mot Brommapojkarna [:-48] Lite pinsamt måste det ju vara för er Järnkaminer :rolleyes:
#48 - 30 oktober 2007 13:59
Äntligen har det blivit tyst på alla storstadsbor angående tråkiga Kalmar FF.
Två i Allsvenskan 2007 + vinnare av Svenska Cupen.
:D
Vi ses nästa säsong.
#49 - 30 oktober 2007 17:19
grattis till kalmar för andra platsen:D
#50 - 1 november 2007 15:48
Aircut64 skrev:
USH Djurgården var klart värd guldet!

På vilket sätt då?
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 22 november 2007 13:19
Inte allsvenskan, men i alla fall

Riktigt kul att Sverige tog sig till EM - fast det vill nog till att "stjärnorna" klarar sig utan skador och får speltid fram till EM för att Sverige skall ha något att hämta där.
Under alla omständigheter oerhört bra av lilla Sverige att kvalificera sig till mästerskap efter mästerskap. Bara någon enstaka i Sveriges lag skulle t.ex. platsa i Englands landslag och ändå är det Sverige som tar sig dit.

Så tummen upp [:-106] för det svenska laget och dess förbundskaptener

Däremot tummen ner [:-105] för stora delar av den svenska publiken som buade åt Anders Svensson när han efter matchen fick priset som bäste spelare (andra matchen i rad som han varit bäst i Sverige). Så bär sig bara korkade puckon åt och det är inte bara Stockholmspubliken som bär sig så illa åt - ni kommer väl ihåg när Göteborgspubliken för några år sedan buade ut Gary Sundgren i en landskamp.

Annons