det tycker jag inte därför jag gjorde bytet, gjorde det senast för 3 dagar sen.
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Är det nå't med vattnet så brukar det ju bli bättre om man gör ett vattenbyte. Blev det bättre direkt efter bytet? Eller var det ingen skillnad?[/COLOR][/FONT]
+ att det var lite varmt tror att doppvärmaren spökar så jag har pluggat ur den nu och kör utan har utan i mitt yngelkar och det fungerar jätte bra.
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Doppvärmare som spökar är ju inte bra, men jag vet att mina fiskar kan bli lite bleka och inaktiva om det blir för kallt i burken (om jag hällt i lite väl kallt vid vattenbyte), dom brukar piggna till när värmen kommer upp lite igen. Men ligger tempen på 26,5 så är det ju inte kallt direkt.[/COLOR][/FONT]
Edit: kan det ha med sanden att göra? det är någon blandning = gratis
vi tror det är mycket kalk i
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Är det kalk i så får du ju ett stabilare Ph, och ett stabilt Ph är ju inget som fiskarna ogillar direkt. Och är det nå't med sanden som du har haft i 8 månader så tror jag inte det kommer så här plötsligt.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Så det är inte lätt att avgöra vad som är fel.[/COLOR][/FONT]