Alla fiskar döda!

admin
Christian Alfredsson
#1 - 18 juli 2013 18:15
Kom tillbaka från semestern idag. Fick igår reda på att ALLA mina fiskar i akvarierummet var döda. Hade dessutom flyttat ut alla fiskar från akvariet inne i huset. Så himla synd.

Mitt tips är att om du har AC i akvarierum så se till att utluftsröret sitter riktigt hårt fast. I mitt fall hade det lossnat. Ska aldrig mer använda den!

Tur att min fiskvakt tömde alla karen på döda fiskar så det så ganska okey ut. Hade varit ännu jobbigare att ta hand om allt.L

Dags att... tömmar kar, tvätta filter, sköja sand. Puh...
#2 - 18 juli 2013 18:17
Alla fiskar döda!

Usch vad jobbigt! Känner verkligen med dig. Vad var det med ACn som gjorde detta?
admin
Christian Alfredsson
#3 - 18 juli 2013 18:22
Utloppsröret hade lossnat och värmen gick in i rummet och inte ut.
#4 - 18 juli 2013 18:22
Tänk, att allt tråkigt nästan jämt händer under semestertider. Känner med dig Christian.

//Inger
#5 - 18 juli 2013 19:11
Usch.. så himla tråkigt.. :(
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 18 juli 2013 19:22
Usch och fy[:-28]
#7 - 18 juli 2013 20:06
Vad tråkigt:(
admin
Christian Alfredsson
#8 - 18 juli 2013 20:15
Då var AC:n såld och bortforslad. Samma sak lär inte hända igen.
#9 - 18 juli 2013 20:24
Tråkigt det där du!
Kanske skall jag skita i att skaffa en AC då! Hade tänkt göra det nu när tempen dagligen stiger uppåt 28°C i karet på nedervåningen och uppåt 30°C i det på övervåningen...
#10 - 18 juli 2013 20:24
Fy fasen vad tråkigt...:(
#11 - 18 juli 2013 20:33
Trist, beklagar :(
#12 - 18 juli 2013 20:44
admin skrev:
Utloppsröret hade lossnat och värmen gick in i rummet och inte ut.
Men va sjutton slår inte det jämnt ut så att säga? Ja menar den kyler men värmer samtidigt så det borde bli status quo! Hur som så måste det kännas bedrövligt...

Efter ett par minuter trilla nog poletten ner hos mig. Antar ju förstås att rummet blir på tok för varmt i sig och när ac blev oduglig så blev det hett helt enkelt, oavsett ac eller ej. Men då borde du vara beroende av att ha nån ny form av avkylning antar jag.
#13 - 18 juli 2013 20:50
Fy vad hemskt! Lider med dig! Har själv haft massdöd i mina akvarier så jag vet hur det är!
admin
Christian Alfredsson
#14 - 18 juli 2013 20:57
Jag kör med kallvatten de få veckor det är för varmt. AC hade jag mer behov av när jag hade 16 akvarium i rummet. Har ju bytt ut 12 st mot ett stort. Så det är bara 5 st nu.
#15 - 18 juli 2013 21:12
åheim skrev:
Men va sjutton slår inte det jämnt ut så att säga? Ja menar den kyler men värmer samtidigt så det borde bli status quo! Hur som så måste det kännas bedrövligt...

Efter ett par minuter trilla nog poletten ner hos mig. Antar ju förstås att rummet blir på tok för varmt i sig och när ac blev oduglig så blev det hett helt enkelt, oavsett ac eller ej. Men då borde du vara beroende av att ha nån ny form av avkylning antar jag.

Det hade ju varit fint om det var så, men eftersom man tillsätter energi i form av el så tillsätts den energin till den varma luften som egentligen ska ut. Så det är alltid mer varmluft än vad det är kalluft tyvärr...
#16 - 19 juli 2013 12:32
Alla fiskar döda!

Shit, känner med dig.....
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 19 juli 2013 13:13
Du får inleda ett samarbete med ett bryggeri ;)
#18 - 19 juli 2013 16:22
Fy fasen va ledsamt att komma tillbaka till , lider med dig :(
#19 - 19 juli 2013 18:12
Så tråkigt :(
#20 - 19 juli 2013 18:51
Åh så trist, lider med dej. Det måste ju vara massor av fisk om du hade 16 kar från början.
admin
Christian Alfredsson
#21 - 19 juli 2013 19:59
Det var ungefär 200 fiskar. ca 60 Tropheus
#22 - 19 juli 2013 20:00
Åh, fy fan :( ... ( ursäkta språket)
#23 - 22 juli 2013 06:04
Håller med föregående talare...
Usch, va hemskt! Det vill man verkligen inte vara med om..!!!
admin
Christian Alfredsson
#24 - 22 juli 2013 07:45
Det är inte mycket man kan göra åt det mer än att lära sig av sina misstag. AC är borta och kommer aldrig mer användas.

Ser fram emot att köpa fiskar till mitt akvarium här inne. Har en budget på 1000:- som jag fick för AC:n så det blir inte så många och billigare Malawi. Men det är å andra sidan bra att skynda långsamt i akvarierummet. Till helgen får de 6 överlevande skalarerna ett större, eget akvarium ;-)

Är det någon som har Ps. sp acei och vet hur den beter sig i större stim? Läser man om dem så verkar det kunna bli ett snyggt stim i mitt stora akvarium. Köper jag 2 + 4 och släpper i 1125 liters borde stimmet lösa sig själv ;-)
#25 - 22 juli 2013 08:09
Synd om Christian men kanske mer synd om fisken...
Finns det något att hämta hem på någon försäkring?
Kommer ihåg en gammal historia från Uppsala (tror jag) där ett akvarium sprack och en massa (då dyra) malawi hamnade på golvet. Jag tror ägaren kastade in dom i frysen för att bevisa värdet för försäkringsbolaget ifråga.
admin
Christian Alfredsson
#26 - 28 juli 2013 16:54
Kändes lite konstigt att göra räkmix och inte ha fiskar att ge den till. Det ska dock snart bli ändring. Alla karen är i topptrim nu, maten finns i frysen. Om några veckor ska jag nog ha fått köpt de första Tanganyikacikliderna.
#27 - 28 juli 2013 17:18
Upp på hästen igen, det är gott jobbat:)!
Inte för att det är någon tröst, men jag har sett på fler forum att många haft problem med sina fiskar, och ofta sina troffar som dött av värmen. Är de så känsliga, eller är det syrebristen i det varmare vattnet som är den största boven?
Kjell Fohrman
Administrator
#28 - 28 juli 2013 17:29
Tämligen övertygad om att det är syrebristen. De lever ju naturligt i tämligen turbulent vatten
admin
Christian Alfredsson
#29 - 28 juli 2013 18:40
Guramin dog också. Pansarmalar också... de borde fixat syrebrist
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 28 juli 2013 19:04
Vad som först tog livet av dom varierar säkert mellan de olika arterna - men det blir väl mest en akademisk fråga.
Hade man varit där så hade man säkert kunnat notera det - men om man å andra sidan hade varit där så hade dom ju inte dött. Så oavsett vilket - väldigt tråkigt
#31 - 30 juli 2013 11:01
Åh så trist [:(]
Jag läste nog på akvaristerna att någon skulle sälja bort allt sitt för han skulle flytta utomlands eller något och det var nog malawi.
#32 - 30 juli 2013 11:13
Det var på akvarister i halland på fb och han börjar sälja av dom i höst men man kunde nog gå in på en länk och se vad där var för fisk. det var många malawi sorter.
admin
Christian Alfredsson
#33 - 30 juli 2013 16:55
Nu har jag snart hundratals fiskar igen....

Har ju 6 st skalarer och de har precis lekt för första gången... Bara vänta så har jag mer fisk än i början av sommaren ;-). Har ju plats att dra upp yngel ...
#34 - 30 juli 2013 17:12
Ett stim av miniscalarer är ju faktiskt en väldigt imponerande syn.
Förresten undrar jag fortfarande över försäkringsfrågan...
admin
Christian Alfredsson
#35 - 30 juli 2013 17:42
Jag har inte kontaktat försäkringsbolaget då jag inte sparat kvitton. Fiskarna dog första dagen på min två veckor långa semester och semestervakten hade slängt dem. Dvs jag kan inte bevisa vad jag hade. Skulle så här i efterhand fotat akvarierummet innan semester eller gjort en video

Idag har jag bokat en grupp Tropheus sp. Ikola, Kejsare som jag hämtar på fredag. Så kul!
#36 - 31 juli 2013 18:42
Du behöver inte alltid kvitton, vid bränder så har sällan folk kvar kvittona på allt dom äger.
Du skall absolut kontakta försäkringsbolaget, har svårt att tro att du inte skulle få nån typ av ersättning.
admin
Christian Alfredsson
#37 - 31 juli 2013 19:19
Då kollar jag.
admin
Christian Alfredsson
#38 - 31 juli 2013 20:06
Skrev in listan på det jag hade. Det var fiskar för ca 32.000:- som dog

Var inget roligt brev att skriva.
#39 - 31 juli 2013 20:34
Du har ju faktiskt en hel del bilder i detta forum på dina fiskar, om dom tjurar så skall du absolut driva det vidare, håll oss uppdaterade är du snäll;)
admin
Christian Alfredsson
#40 - 2 augusti 2013 08:30
Här kom svaret från Länsförsäkringar:

Själva skadehändelsen täcks av din försäkring genom allrisken (K.2 Allrisk för angivna värdeföremål). Tyvärr gäller inte försäkringen för skada på eller förlust av djur (se moment K.1.2). Vilket innebär att vi inte kan ersätta dig för din skada.
Kjell Fohrman
Administrator
#41 - 2 augusti 2013 08:37
Inte helt förvånande för det brukar vara standardsvaret åtminstone om man inte har några extraförsäkringar
admin
Christian Alfredsson
#42 - 2 augusti 2013 11:57
Alla fiskar döda!

Jag har extraförsäkringen
Kjell Fohrman
Administrator
#43 - 2 augusti 2013 12:44
admin skrev:
Jag har extraförsäkringen

men vad som ingår i den varierar mellan olika försäkringsbolag
admin
Christian Alfredsson
#44 - 2 augusti 2013 12:50
Alla fiskar döda!

Det är nog att gilla läget. Trodde från börjn att försäkringen inte skulle gälla
admin
Christian Alfredsson
#45 - 2 augusti 2013 17:47
Då har jag varit och köpt lite nytt

Tropheus sp. Ikola
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=24

Enantiopus melanogenys
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=134

Opthalmotilapia ventralis longola "sunflower"
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=577 (Mest lik)

Cyprichromis leptosoma "Malasa Island"
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=755

Xenotilapia papilio Temwe II
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=733

Cyprichromis microlepidotus "Bulu Point"
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=717

Bara hålla tummarna att allt är välstädat och förberett riktigt. Jag köpte ganska många av varje art och de är fördelade på tre akvarium
#46 - 5 augusti 2013 16:52
Tråkigt att alla fiskarna dog. Råkade själv ut för samma sak när jag kom hem från semestern nu i lördags. Hela Tangayika-karet dött, Tropheus (Duboisi), compressider (Altolamprologus Calvus) och prinsessor. Totalt ca 20-25 fiskar, så inte lika illa som din massdöd. Tempraturen var nästan 30 grader i karet när jag kom hem och samtliga fiskar låg på botten. Några få hade börjat ruttna. Har varit borta i en vecka så jag vet inte när det inträffade, antar att värmen och syrebrist var orsaken. Två prinsessor blockerade insuget till pumpen så flödet var begränsat från pumpen. Trodde först pumpen hade bränt men den funkade när jag provade den i en hink. Vet inte om jag vågar använda den eller om jag ska byta ut den. Är en ca 5-6 år gamma Juvelpump på 1500l/h, akvariet är på 260liter Juwel Vision. När jag började plocka bort fiskarna och tömma akvariet på vatten hittade jag tre små prinsessor som levde, men var mycket slöa och anfådda. Flyttade snabbt över de till mitt kar med Skalarer och Tetror i brist på annan plats. Ingen fisk i det karet hade dött, men där var temperaturen bara 27grader, det står i ett annat rum som tydligen var svalare. Trodde prinsessorna skulle dö av chocken att byta akvarievatten så snabbt, men de lever och ser ut att må bra trotts byte till Sydamerika:).

/Andreas
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 5 augusti 2013 17:08
Detta är ett problem som inte många tänker på - dvs att om man är bortrest så vädras det inte och alla fönstren är stängda och därför blir det mycket varmare i akvariet då än om man är hemma.

Visst man kan ju tycka att detta problem vore större i t.ex. södra Europa men där är man ofta i förväg mer medveten om problemet och hittar då på lösningar som gör att det inte blir så varmt. Här är vi ju inte direkt vana vid detta så därför kommer det mer som en överraskning/chock när det inträffar. Så för dig Andreas var det väl tyvärr detta som inträffade medan Christian hade tänkt på detta i förväg och "förberett" sig även om det sedan ändå gick åt skogen.

Själv har jag väl lite motsatta problem eftersom mina akvarier står i källaren och där går det på sommaren aldrig över 22-23 grader däremot kan det bli lite väl kallt på vintern (jag kör inte med doppvärmare). Normalt går det ner till ca. 16 grader och det klarar fiskarna utan problem men när jag var iväg på semester i vintras kom det en riktig köldknäpp och tempen sjönk till 12 grader och det var väl mycket för en del arter.
Kjell Fohrman
Administrator
#48 - 5 augusti 2013 17:10
admin skrev:
Då har jag varit och köpt lite nytt

Tropheus sp. Ikola

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=24

Enantiopus melanogenys

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=134

Opthalmotilapia ventralis longola "sunflower"

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=577 (Mest lik)

Cyprichromis leptosoma "Malasa Island"

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=755

Xenotilapia papilio Temwe II

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=733

Cyprichromis microlepidotus "Bulu Point"

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=717

Bara hålla tummarna att allt är välstädat och förberett riktigt. Jag köpte ganska många av varje art och de är fördelade på tre akvarium

Många trevliga arter du har inhandlat Christian
#49 - 5 augusti 2013 17:14
Detta är ett problem som inte många tänker på - dvs att om man är bortrest så vädras det inte och alla fönstren är stängda och därför blir det mycket varmare i akvariet då än om man är hemma.

Nja det där behöver inte nödvändigtvis vara sant! Är det närmare 30gr ute så är det ju bättre att stänga alla fönster och dörrar och dra ner persiennerna för att hålla värmen stången;)
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 5 augusti 2013 17:18
åheim skrev:
Nja det där behöver inte nödvändigtvis vara sant! Är det närmare 30gr ute så är det ju bättre att stänga alla fönster och dörrar och dra ner persiennerna för att hålla värmen stången;)

Jepp kan man inte ha tvärdrag så är det bättre och förr rekommenderade jag alltid folk att dra ner persienner och dra för draperier etc. men det "funkar" ju inte idag eftersom detta visar att folk i huset är bortresta och att det är ett "perfekt" ställe att göra inbrott på så därför vågar inte folk göra så längre
#51 - 5 augusti 2013 17:26
Persiennerna var nerdragna men jag hade glömt rullgardinen, den brukar dämpa värmen bättre. När det var varm i Sverige för några år sedan öppnade jag täckluckorna till akvariet samt fyllde på med kallt vatten och även is i omgångar för att få ner temperaturen. Det funkade, men då var jag hemma största delen av semestern när det var varmt. Lätt att glömma att det kan bli varm i Sverige också, men efter att vi uppdaterat ventilationssystemet i lågenheterna för två år sedan så har det inte varit några problem med värmen. Men i år har ju sommaren varit bra, fast mindre bra för vissa fiskar.

/Andreas
#52 - 5 augusti 2013 18:06
Jag har ett annat "problem" på sommaren, det blir för kallt i källaren så jag måste köra med doppvärmare för att vara säkert att tempen inte dippar alltför mycket ;) jag har mina kar i källaren och värmepumpen säger till att oj vad varmt det är ( givaren sitter på övervåningen) och drar ner allt vad värme heter :) men bättre detta än att det blir för varmt som för Christian och fiskarna antigen kolar vippen eller far illa. :(
#53 - 5 augusti 2013 18:34
Hade varit kul med lite bilder på de nya fiskarna.. ;) :)
admin
Christian Alfredsson
#54 - 6 augusti 2013 05:06
Riktigt synd att även dina fiskar dött. Det känns jobbigt en stund, men sedan får du planera nytt. Fundera noga när du har tillfälle.

Bilder kommer på mina nya fiskar så fort de fått bra färg. Just nu är hela karet silverfärgat. Men man börjar kunna se tendenser.
admin
Christian Alfredsson
#55 - 7 augusti 2013 16:47
Här är en bild på den fisk jag gillar oerhört mycket nu - Xenotilapia papilio Temwe II (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=733)

De har ryggfenan uppe nästan hela tiden vilket gör att de är riktigt roliga att se på. Full fart.
#56 - 7 augusti 2013 19:01
Mycket fin! :) har du dessa hemma eller är det en villha-fisk?
#57 - 7 augusti 2013 19:16
admin skrev:
Här är en bild på den fisk jag gillar oerhört mycket nu - Xenotilapia papilio Temwe II (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=733)

De har ryggfenan uppe nästan hela tiden vilket gör att de är riktigt roliga att se på. Full fart.

Guud vilken söt fisk:).

//Inger
admin
Christian Alfredsson
#58 - 7 augusti 2013 19:21
Jag har 8 st hemma. Det är 4 stora och 4 mindre. Kan spela in lite video på dem så får ni se hur de rör sig. Det är halva grejen
admin
Christian Alfredsson
#59 - 9 augusti 2013 14:34
Har dragit slutsatsen att Tropheus är billigast i längden. Räkmix kostar inte alls mycket. De älskar den och mår bra av den.

Köpte fryst artemia och cyclops i akvarieaffären idag. Det kostade mer. Men självklart ska mina sillar få mat som de gillar.
#60 - 9 augusti 2013 15:27
admin skrev:
Jag har 8 st hemma. Det är 4 stora och 4 mindre. Kan spela in lite video på dem så får ni se hur de rör sig. Det är halva grejen

Ja, snälla gör det:). Är dom här fiskarna "svåra"? Tror dom här fiskarna, är dom sötaste jag har sett. Hmm, funderar ju på att göra om mitt 240-liters.

//Inger
Kjell Fohrman
Administrator
#61 - 9 augusti 2013 16:16
Inger H skrev:
Ja, snälla gör det:). Är dom här fiskarna "svåra"? Tror dom här fiskarna, är dom sötaste jag har sett. Hmm, funderar ju på att göra om mitt 240-liters.

//Inger

Nej - dom är inte så himla svåra som du kan se i artbeskrivningen http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=733
Dock så håller som sig rätt långt ner i akvariet så de kan behöva kompletteras med lite tanganyika som håller sig lite högre upp i akvariet.
#62 - 9 augusti 2013 16:22
Nej - dom är inte så himla svåra som du kan se i artbeskrivningen http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=733

Dock så håller som sig rätt långt ner i akvariet så de kan behöva kompletteras med lite tanganyika som håller sig lite högre upp i akvariet.

Japp Kjell, jag hade redan läst:)

//Inger
#63 - 9 augusti 2013 16:30
...vilka tanganyika te.x.? Jag vet väldigt lite om dessa arter:).

//Inger
Kjell Fohrman
Administrator
#64 - 9 augusti 2013 16:31
Inger H skrev:

//Inger

T.ex. Paracyprichromis eller någon annan Cyprichromis som kan hållas i lite mindre akvarier.
#65 - 9 augusti 2013 16:43
Inger H skrev:

//Inger

Inger H skrev:

//Inger

T.ex. Paracyprichromis eller någon annan Cyprichromis som kan hållas i lite mindre akvarier.

bra frågor Inger, funderar ju jag med om jag skall köra ett T-kar inom snar framtid :)

tack Kjell för svaren, nu blev man ju inte mindre sugen på tanganyikaciklider :)
#66 - 9 augusti 2013 17:01
PiaJo skrev:
bra frågor Inger, funderar ju jag med om jag skall köra ett T-kar inom snar framtid :)

tack Kjell för svaren, nu blev man ju inte mindre sugen på tanganyikaciklider :)

Ja Pia, det känns som om jag skulle vilka testa lite nytt - vet inte om det är bra eller dåligt:). Jag har ju ett utmärkt vatten i alla fall för dom här firrarna. Det kanske blir ett vinterprojekt. Jag har så lite fiskar nu i mitt 240-liters, så det är nästan skamligt - fem fiskar och lite corys:D.

//Inger
#67 - 9 augusti 2013 17:07
Inger H skrev:
Ja Pia, det känns som om jag skulle vilka testa lite nytt - vet inte om det är bra eller dåligt:). Jag har ju ett utmärkt vatten i alla fall för dom här firrarna. Det kanske blir ett vinterprojekt. Jag har så lite fiskar nu i mitt 240-liters, så det är nästan skamligt - fem fiskar och lite corys:D.

//Inger

Låter väl som ett perfekt höstprojekt! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#68 - 9 augusti 2013 17:44
Jag har ju ett tanganyikaakvarium och även om det är rätt stort så är det för kort (ca. 80 cm) för just dessa så därför har jag inte just dom även om de hör till mina tanganyikafavoriter

Sedan skulle ju Tanganyikakillin också passa bra ihop med Xenotilapian men de är ju så himla känsliga och är för jäkliga på att hoppa (i likhet med de flesta övriga killis)
#69 - 9 augusti 2013 17:52
Jag har ju ett tanganyikaakvarium och även om det är rätt stort så är det för kort (ca. 80 cm) för just dessa så därför har jag inte just dom även om de hör till mina tanganyikafavoriter

Sedan skulle ju Tanganyikakillin också passa bra ihop med Xenotilapian men de är ju så himla känsliga och är för jäkliga på att hoppa (i likhet med de flesta övriga killis)

Svåriehetsgrad fyra - alltså väldig svåra fiskar?

//Inger
Kjell Fohrman
Administrator
#70 - 9 augusti 2013 17:55
Inger H skrev:
Svåriehetsgrad fyra - alltså väldig svåra fiskar?

//Inger

4 = Denna art är svår att hålla i akvarium och är bara lämplig för specialister som kan erbjuda arten rätt förhållanden i ett specialakvarium.

Klicka på ordet svårighetsgrad så får du en förklaring
#71 - 9 augusti 2013 18:09
4 = Denna art är svår att hålla i akvarium och är bara lämplig för specialister som kan erbjuda arten rätt förhållanden i ett specialakvarium.

Klicka på ordet svårighetsgrad så får du en förklaring

Jamen Kjell, då ska du ju inte föreslå den arten till en helt nybörjare:).

//Inger
admin
Christian Alfredsson
#72 - 9 augusti 2013 18:34
Här kommer en film på dem

" target="_blank">
admin
Christian Alfredsson
#73 - 9 augusti 2013 18:35
Som man kan se på filmen är det coolaste att de håller uppe fenan mycket och är väldigt graciösa.
#74 - 9 augusti 2013 18:38
admin skrev:
Som man kan se på filmen är det coolaste att de håller uppe fenan mycket och är väldigt graciösa.

Tyvärr Christian kan jag inte se din film - det står, att den är privat.

//Inger
#75 - 9 augusti 2013 18:45
Inger H skrev:
Tyvärr Christian kan jag inte se din film - det står, att den är privat.

//Inger

Jepp..
#76 - 9 augusti 2013 18:47
jag har bara en svart ruta.. :(
#77 - 9 augusti 2013 18:49
Han kanske tog fel film ;)
admin
Christian Alfredsson
#78 - 9 augusti 2013 18:50
Nu ska den inte vara privat
#79 - 9 augusti 2013 19:04
Häftiga fina/söta:).

//Inger
admin
Christian Alfredsson
#80 - 9 augusti 2013 19:31
Alla fiskar döda!

Tack
#81 - 9 augusti 2013 19:34
jag vill med se.. jag har fortfarande en svart ruta..
admin
Christian Alfredsson
#82 - 9 augusti 2013 20:01
Ladda om på youtube?
#83 - 10 augusti 2013 07:41
Nu gick det att se filmen :)
skapar klart en villha- känsla :)
#84 - 10 augusti 2013 07:52
Jag håller med. Såg ju några live på Nol. Vissa fiskar liksom biter sig fast på näthinnan. Den var just så....
#85 - 10 augusti 2013 11:30
Kollade priset på dom här skönheterna - 597:- hos Akvarieteknik:p.

//Inger
admin
Christian Alfredsson
#86 - 17 augusti 2013 06:24
Nol tog 1200:- för 4 st när jag köpte dem. Köpte 4 stora och 4 mindre.

Annons