Hallå!
Jag tycker det är trist med dessa 'bottar' som skriver massa inlägg med länkar till massa virus eller vadvetjag.
Om ni gör något åt det redan...skitbra! Om inte är det dags. Det förstör stämningen.
Mvh
Markus
Markus1984 skrev:Hallå!
Jag tycker också att ni sköter det bra! Det var absolut inget klagomål riktat mot Kjell eller Christian.
Vad är det som har 'triggat' dessa spammare/botar nu helt plöstligt..jag kommer inte ihåg att jag såg till nå såna för en månad sen?
Markus1984 skrev:Hallå!
Vad är det som har 'triggat' dessa spammare/botar nu helt plöstligt..jag kommer inte ihåg att jag såg till nå såna för en månad sen?
Markus1984 skrev:Okej då vet jag att alla är medvetna om det iallfall :P (alla förutom jag förrens nu ;O )
Får kanske fixa sån här SMS aktivering på zoopet? :) För oss i sverige blir det ju inte så dyrt att skicka ett sms för att få aktiveringskoden, men dyrare för spammers/botnissar som bor på andra sidan klotet.
ansjo skrev:Kan man inte vid nyregistrering skriva in en kod som man får göra vid registrering på andra forum och liknande, eller bekräfta via mail?
Nina82 skrev:Mmm.. Fast trist för seriösa användare som sitter på andra sidan jordklotet :(
ansjo skrev:Har det inte blivit en väldans massa spam de senaste dagarna?
Jag bara funderar på en sak Kjell eller Christian, när man registrerar sig eller loggar in på vissa hemsidor finns det en kod bestående av lite svårlästa siffror och/eller bokstäver är det inget som kanske skulle funka på Zoopet?
ansjo skrev:Jag tänkte bara att ni skulle slippa även en del av det arbetet:)...men det går i perioder som tur är, spambombningen menar jag.
Sultanen skrev:Jag tycker denna svårlästa kod är överskattad har ett mycket smidigare förslag:
En "klurig fråga", den absolut bästa fråga jag någonsin sett är en som refererar till reglerna, eller liknande, detta ger en STOR fördel, folk tar sig in på reglerna och måste läsa igenom dem för att hitta svaret på frågan.
Vi har väl ett fåtal utländska användare, tyvärr är denna lösning inte lika bra för dem men ge dem ett alternativ att maila admin eller liknande för att få sitt medlemskap aktiverat.
Sultanen skrev:Gå in och fullfölj registreringen på http://www.elektronikforumet.com/forum/ucp.php?mode=register så förstår du vad jag menar:)
Istället för att behöva skriva in en kod behöver man skriva svaret på en fråga, denna fråga får ju gärna vara liiite småklurig så man iaf måste läsa igenom lite av reglerna för att hitta svaret på den. Detta gör även att det inte blir så illa lätt att först översätta reglerna, läsa igenom dem och sedna försöka hitta ett lämpligt ord på svenska som svar. Jag tror verkligen att detta är en lösning som fungerar väldigt väl, dessutom, hur många registreade spammare är inte botar?
Sultanen skrev:Jag tror å andra sidan att 99,8% av ALL spam på forum är baserat på spam bots som automatiskt registerar konton och postar spam så en översättning är nog inte aktuell så ofta i alla fall.
SimonSaysBaka skrev:Kjell, ett förslag, skaffa några moderators på forumet, som kan ta bort nya inlägg, det är rätt vanligt att de finns privat personer som hjälper till på andra forum som spelforum och så vidare, jag skulle hjälpa helt gratis om ni så vill det, fast jag ser inga problem som det är just nu ni sköter det super bra.
Mvh
Simon.
admin skrev:Det såg ut enligt den.
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=205214
Ska vi ha extra fråga?
HenkeP skrev:Lyfter tråden igen efter att ha rapporterat dagens 3dje spammare (som jag sett).. Blev det någon ändring, eller funderas det fortfarande på lösningar?
Sultanen skrev:En fråga på svenska som kräver svenskakunskaper hade nog fungerat? Ex:
"Dåtidsböjelsen av äter"
Inte tusan kan de orka lägga så mycket tid på att ta reda på något sånt?
Engelsktalande får maila admin för att få manuell aktivering av kontot.