Jag måste få ge en eloge till alla som är aktiva på detta forum! Alla är (oftast) så snälla, hjälpsamma och trevliga, gör alltid sitt bästa. Jag är ju hund och hästägare och jag tycker att det är så stor skillnad på hur man pratar/diskuterar med varandra. Jag tycker att det är så här: Hästmänniskan som inte vet, försöker kompensera detta genom att vara snorkig och dryg. Hästmänniskan som vet: Säger ingenting, är inte hjälpsam, det är som att när väl hästmänniskan har kommit fram till något så vill han/hon inte dela med i rädsla för att då skall någon annan bli bättre snabbare.
Hundmänniskan som inte vet, försöker hela tiden bli bättre, men så fort någon påpekar att han/hon har fel så såger dem: "Men MIN hund fungerar si och så, skyller ifrån sig. Hundmänniskan som vet, är ofta väldigt självsäker och vill gärna hjälpa, men bara så länge den stackars nybörjaren gör som han/hon säger.
Akvariemänniskan är lite friare lagd, här är det inte superviktigt att vara bäst, utan att ha en vilja att lära sig, vill gärna hjälpa, fastän allt kanske inte funkar så försöker man göra det bästa utav det, här behöver man inte vara rädd för att spekulera/ fundera/ diskutera och det tycker jag är sk--KUL!
Lägg märke till att min lilla monolog om hund/häst människor är mina egna iakttagelser och kanske inte riktigt rättvist eller sant till 100 procent, utan kanske en lätt överdrift....
Jag tycker att vi ska fortsätta ta hand och hjälpa varandra så mycket det bara går, utan en massa hårda ord.
kram/ Anita