Alkoholism vs Akvariehobbyn

#1 - 1 februari 2013 22:47
Är på benen igen efter att fått hjälp med mitt alkoholmissbruk, jag går just nu min livs match mot ett alkoholmissbruk som jag tampas med men jag vinner för det finns inte fler alternativ. Nåväl mina akvrium rullar på och mina yngel växer sig starka och stora och snart är dessa fullvuxna. Har haft tur att en vän till mig sköt om mina akvarium ca 30 stycken under den tid jag fått hjälp av mitt missbruk. Länge leve akvariehobbyn!
#2 - 2 februari 2013 08:13
Vad skönt att du är på benen igen, jag vet på ett ungefär vad du går igenom , jag själv är på den andra sidan den anhöriga som har haft en styvfar och en bror som var alkisar och gick på aa möten med min styvfar. Det är tungt men jag tror du klarar det här, första och värsta steget är ju att erkänna för sig själv att man är alkis och det har du ju gjort, bra jobbat, jag tror på dig[:-15]

Skönt med vänner man kan lita på när det väl behövs:)
#3 - 2 februari 2013 09:16
Välkommen tillbaka! Missbruk är ett djupt svart hål, men bara ditt erkännande gör att du tar ett stort kliv i rätt riktning! Bravo! [:-106] Du har haft en otrolig tur som har så bra vänner/familj som stöttar och hjälpt dig genom den dåliga perioden. Dem ska du värna om. :) Håller tummarna att du klarar detta och att din akvariehobby ger dig god terapi att fortsätta i rätt riktning!
Allt gott. /C.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 2 februari 2013 18:13
Lycka till med den striden - det är en tuff kamp som jag är övertygad om att du kommer att klara av och när du väl vunnit den så får du gå med i AA2 - dvs den lite mindre kända för anonyma akvarister;)
#5 - 2 februari 2013 23:20
Starkt jobbat

Annons