Algtabletter

#1 - 27 november 2003 17:49
Någon som, liksom jag, har dålig erfarenhet av "Wardley algae discs"? Jag stoppade i två tabletter i mitt 100-liters och nu ser det ut som en oljefärja har kantrat och läckt. En fet hinna som skimrar i regnbågens alla färger.

Är det någon som har märkestips på algtabletter som inte skitar ner så förskräckligt?

#2 - 27 november 2003 18:07
dom ska ha hunnit ätit upp tabletten på minst 2 timmar sa dom till mig på afärn när jag köpte mina tabletter.(köpte dom till mina botier)
#3 - 27 november 2003 18:12
De försvann iaf :) Men det kan ju hända att den låg i mer än två timmar dock. Jag höll inte så noga koll. Men du menar att om jag tar bort tabletten (om det finns något kvar av den), efter två timmar så blir det ingen hinna på ytan?
#4 - 27 november 2003 18:50
Jag har inte oljehinna på alla kar som jag använder wardley algae discs i.
#5 - 28 november 2003 15:48
Riktigt riktigt skumt detta med oljehinnan. :( Men jag ska prova att ta bort tabletterna om de inte blir uppätna som sagt och se om det hjälper...
#6 - 28 november 2003 20:56
Det hjälper kanske. All mat som inte blir uppäten bildar denna oljehinna. Kolla den här tråden där jag testar en rad foder och alla gav en hinna på ytan.
#7 - 28 december 2003 15:47
Algae Wafers är allmänt uppskattade hos mina fishy's t.o.m av de andra fiskarna, inte bara malarna.

Annons