alger på inredning (modul)

#1 - 17 september 2007 16:16
för att få moduler att se mindre "plastiga" ut, kan man då få igång grön/kisel alger på dom, och hur gör man då för att hålla de i schakt? om man ser på Kjell's foton på moduler på backtonature.se ser de långt ifrån plastiga ut, hur får man de så? såvida det inte é skönt moddat i photoshop ;)
#2 - 17 september 2007 16:23
Alger brukar väl komma förr eller senare vare sig amn vill eller inte, men ett sätt att påskynda tillväxten borde väl vara att rikta mer ljus på de delar du vill ska bli beväxta. Jag har ljusrampen rätt långt fram på karet och får gröna alger på framrutan efter en vecka...
#3 - 17 september 2007 16:26
tack Nils. frågan är mer om det funkar i praktiken att göra så,. för jag vill inte ha hela akvariet fullt med alger,. jag kommer ju inte kasta ner en radiostyrd ancistrus som jag styr bort från modulerna å mot framrutan ;) - kanske finns nåt annat tips istället för alger?
#4 - 17 september 2007 16:28
haha :D, en radiostyrd ancistrus, det vore nåt det.
#5 - 20 september 2007 19:27
tack Nils. frågan är mer om det funkar i praktiken att göra så,. för jag vill inte ha hela akvariet fullt med alger,. jag kommer ju inte kasta ner en radiostyrd ancistrus som jag styr bort från modulerna å mot framrutan ;) - kanske finns nåt annat tips istället för alger?

Har hørt om att surra fast javamossa på bakgrunderna. Kanske det skulle funka? :)
#6 - 20 september 2007 20:32
om man ser på Kjell's foton på moduler på backtonature.se ser de långt ifrån plastiga ut, hur får man de så? såvida det inte é skönt moddat i photoshop ;)
det är just för att det är "äkta" Back to nature och de har ett väldigt naturtroget utseende och därav priset:)
#7 - 20 september 2007 22:37
men jag har "äkta" btn moduler,.

Annons