När jag trodde att allt var finfint med mitt kar, så ser jag dem; små gröna "hårstrån" på alla växter! Grrrrr...hur fan ska man lyckas att inte få alger? Blir tokig! Har inte ljuset på för länge, men jag får väl korta ner ännu mer på ljustimmarna.
Å andra sidan såg jag min vattenormbunke bubbla, igår! Det var riktigt kul att se, har förstått att det är ett mycket bra tecken.

Fjärilscikliderna är framme hela tiden nu och är faktiskt riktigt nyfikna, kommer till och med upp till handen när jag matar med räkmix! Vilken förändring!!! Ska prova hur det går med dem ett tag till, går det bra så skaffar jag flera, för de är verkligen jättevackra!!!

När jag köpte min nya amanoräka var den bara lite större än den gamla och nu efter bara några veckor ser den ut som en jumbojet! Den lilla amanon "försvinner" brevid den nya och så har jag sett att de ryker ihop ibland..Mycket skumt! Kan det vara två olika sorters? Ska nog fråga i forumet.

En av mina ampullaria kröp alldeles nyss upp längs med luftpumpen, hamnade vid utblåset och sköts iväg som en kanonkula genom halva akvariet! Hahaha!! Ingen fara med den, forsatte krypa på som om inget hade hänt. Men det var en mycket rolig syn!