<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Låt mig gissa: de äter inte alger, bara fiskmat, och är stirriga och stressar övriga fiskar?
I så fall: välkommen i klubben för oss ägare av ADHD/DAMP drabbade siameser.
Jag tror det är så att siameser numera föds upp i miljoner i dammar i sydostasien, och de har aldrig sett en alg förrän i ditt akvarium - dvs jag tror inte de förstår att alger är ätbara.
Mina började äta alger när jag slutade ge torrfoder så de fick svälta i nån vecka. Nu har den sista överlevande siamesen lärt sig äta räkmix, men hon/han har fortsatt leta alger också, så det är OK.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Japp, stämmer på pricken! Får väl ta och plocka ur de andra firrarna och låta siameserna svälta då?.. Låter grymt, bara..
Anledningen att jag inte gillar dem är just att de far runt hela tiden. Har inte sett dem vara stilla och käka nåt annat än de andra firrarnas mat.
Får väl göra som small sa; ge dem en chans till.. Men blir de latare när de är stora? Nu ser de bara lata ut, nämligen. -och stooora..