Jag blev medlem här för,,, kan det vara ett år sedan. och trodde då att detta forum var till för att hjälpa varandra genom att dela med sig av sina erfarenheter och att ta del av andras.
Precis, det är därför jag är här också.
NU loggade jag in igen för någon vecka sedan och i denna tråd delade jag med mig av mina åsikter och erfarenhet av i detta fallet "siamesisk algätare" och "Flying fox" men inte det heller var okej fick skit för det igen och får veta att jag har fel, kan inget om detta och att min säljare garanterat inte vet vad han säljer. hmmm...
Välkommen tillbaka ;)
Jag kan be om ursäkt att jag inte trodde dig, men i 99% av fallen så är det ett missförstånd mellan arterna. Om du har flying fox som är snälla så ber jag om ursäkt. Dock tycker jag inte att det är en bra ide att tipsa nybörjare om den arten. jag har aldrig sagt att din handlare garanterat inte vet vad han säljer. Jag ställer frågor om hur han kan veta det som varken forskare eller fiskgrossister vet. Det är inte det samma som att han inte vet någonting. Det känns lite onyanserat när du först säger att han vet allt, sen att jag påstår att han inte vet nåt. Troligtvis ligger hans kunskaper någonstans i mellan.
vilken slutsats ska man dra? jag fattar ingenting.
Den enda slutsatsen jag drar är att du är väldigt lättretad :)
jag skriver ju av erfarenhet och inte bara vad jag tror eller har läst utan det viktigaste av allt vad jag har lärt mig genom åren som akvarist.
Jag skiriver också mestadels vad jag har egna erfarenheter av. I detta fallet läste jag mig till flying foxens temperament innan, dvs jag köpte aldrig några. Men jag har också sett vuxna exemplar i verkliga livet så även om jag inte har haft dom själv så har jag vciss erfarenhet. Sen är det ju dom många frågorna här om aggresiva algätare, dock är den kinesiska algätaren klart vanligare än flying fox där.
"Solbacka" Karlshamns Zoologiska ligger i ett av dom sissta huset på Drottninggatan i karlshamn centrum.
Det går ju nästan att tolka som reklam, men det väljer jag att inte göra:). Jag har inga planer på att åka dit i vilket fall.
MVH
Magnus