Har återigen fått en massa "Mossa) på akvarieglaset (Baksidan) :(
Vad är det som gör att jag får det?
Skriver en ny tråd medans jag går igenom sök funktionen ifall någon är snabbare på att svara än jag på att söka :)
Audion skrev:Har återigen fått en massa "Mossa) på akvarieglaset (Baksidan) :(
Vad är det som gör att jag får det?
Skriver en ny tråd medans jag går igenom sök funktionen ifall någon är snabbare på att svara än jag på att söka :)
Malinitzi skrev::confused: Tror jag gett för mycket mat:confused: :confused: :confused:
Audion skrev:Tror du? Hmm... Har använt en ny mat som de inte gillat lika mycket så de kanske ätit upp den då ;( Men jag tycker inte att de fått speciellt mycket... Men men. Men det e en massa klägg på bakre glaset och på några av bladen på växterna.. Får skrapa av det och se om det räcker då :)
Malinitzi skrev:;) Letade på Zoopet och hittade "Allt om alger" där det stod att ALGER ÄR INDIKATORER PÅ BRISTANDE VATTENSKÖTSEL!:( Så nu vet vi det, alltid något att ta sig igenom....[B)]
Audion skrev:Hmmm. Låter ju dumt. Byter ju 1/3 vatten i veckan och tillsätter AQUATAN VATTENBEREDARE varje gång...hmm... Men jag hade en sväng av 0.5 i Nitrit som jag har bråkat med. men har inte kolla vattnet de senaste 2 dagarna. Men det sa ju bara poff så var hela glasväggen fylld på mindre än ett dygn :)
Malinitzi skrev:;) Har nyss bytt ut 30% av akvarievattnet, 54 liters. Det var verkligen tefärgat vatten. Men den färgen kommer från min afrikanska Mopanirot. Kan inte klaga på alginvasion direkt. Litet på bakrutan bara. Hade i 5 ml vardera av aqutan och nitrivec. Kunde kanske varit utan det men har kvar av köpet.
Vet inte vad som orsakar dina alger men läs Zoopets "Allt om alger" så kanske du kommer fram till något?:)
battalionP skrev:Gissar på att ditt kar är nystartat audion;) Då brukar det ha en tendens att komma bruna äckliga alger krypande som försvinner när akvariet kommer i balans, brukar ta nån vecka så är dom borta.
/Hans
Om man har snabbväxande växter som trivs och som tar all näring i karet så blir det inte mycket alger...