Algbeläggning på BTN bakgrund?

#1 - 31 december 2002 16:16
Hej!
Funderar på att skaffa en Back To Nature bakgrund till akvariet men har en fundering om hur man löser det med algbeläggning på dem, det bör väl bli en algbeläggning även på dessa då det blir på allt annat i akvariet, är det i så fall lätt att få bort och i så fall hur? Är det ett måste att ha några ancistrus där som håller efter?

Med vänlig hälsning
Anders
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 31 december 2002 18:25
Hej,
Man kan borsta ren den rätt hyfsat med en vanlig diskborste. Jag har själv haft BTN-bakgrunder i mina akvarier i upp till 8 år (sedan de introducerades) utan några problem.
Akvaristiska hälsningar
KJell
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 31 december 2002 18:25
Hej,
Man kan borsta ren den rätt hyfsat med en vanlig diskborste. Jag har själv haft BTN-bakgrunder i mina akvarier i upp till 8 år (sedan de introducerades) utan några problem.
Akvaristiska hälsningar
KJell
#4 - 1 januari 2003 16:52
det brukar annars bli ganska snyggt med lite algbeläggning på bakgrunder. Men om man inte gillar det så kan man säkert som Kjell sa få bort det med en vanlig skurborste.

//john
#5 - 1 januari 2003 16:52
det brukar annars bli ganska snyggt med lite algbeläggning på bakgrunder. Men om man inte gillar det så kan man säkert som Kjell sa få bort det med en vanlig skurborste.

//john
#6 - 1 januari 2003 20:15
Har man fiskar som äter alger tex.Malawi så är man bara glad att
det växer alger på bakgrunden tyvärr så hinner man inte se algerna
då dessa blir uppätna.

Bara det bästa är gott nog;-)

Dennis..

#7 - 1 januari 2003 20:15
Har man fiskar som äter alger tex.Malawi så är man bara glad att
det växer alger på bakgrunden tyvärr så hinner man inte se algerna
då dessa blir uppätna.

Bara det bästa är gott nog;-)