3 guppy skrev:Kanske en Peckoltia...
om du har en peckoltia får du inte ha några andra algätare.
3 guppy skrev:Kanske en Peckoltia...
om du har en peckoltia får du inte ha några andra algätare.
macke_fisk skrev:tror det blir för litet...om jag inte har fel så vill de ha 120 liter.
qenzo skrev:I mina ögon finns det inget som slår Äppelsnäckorna och räkorna, på algätarfronten.
Olfi skrev:Lutt, jag såg bilderna på dina fina malar! Har du några tips på hyfsat små, tåliga varianter?:D
3 guppy skrev:Peckoltia Pulcher...
macke_fisk skrev:
jag har ju inte det :p...men jag vet att brukar bli kinkigt om man föreslår en algätare som gärna vill ha ett större akvarium..
qenzo skrev:Det vet jag faktiskt inte om jag har :D
Jag har 3 olika typer själv, men det är "bara" vanlig sp., golden och "latte" varav den sistnämnda inte är artbestämd än[B)]
Lutt skrev:
Hehe ok...om det är den malen som tant nancy odlar så är det en korsning mellan en VF Ancistrus (kanske L338) och en vanlig sp och då blir det automatiskt en "vanlig sp" om det nu är en "kaffelatte"
qenzo skrev:Ja det är den, men enligt "vad-han-nu-hette" På GOC (Janne?) så gick inte fisken att typa.
Eg är det ju struntsamma eftersom den iaf är vacker och jag hoppas finna fler för odling (blandar inte typer) och inte gör ngn av ancistrusarna ngn nytta med alger heller :D
Latmaskar är vad de är.