Jag kollade på länken och är nu nästan 100% att det är cladophora, Tror att jag fick den för nästan 30 år sen, då flyttade jag från Luleå till Västerås, nån vecka efter flytten hyrde jag en 745 och åkte över en helg och hämtade 540+fisk.På nervägen fick jag tvärbromsa i ett trafikljus i Ö-vik. fiskarna ( Jack dempsy,Salvini, Nicaraguense + nåt annat)
fiskarna låg i en sopsäck med vatten på golvet, allt vatten o fisk åkte ut och nu var goda råd dyra, hade ett svagt minne att det strax utanför ö-vik fanns en rastplats vid en sjö. Nån kilometer körde jag med sprattlande fisk på golvet men hittade sjön, körde av o fyllde säcken med sjövatten, i med fisken å så fortsatte resan mot västerås. Alla fiskar överlevde men det var efter denna händelse jag fick cladophora i mina akvarier, köpte inga nya fiskare,växter under ett par år så är själv övertygad om att detta var källan.
Den har en otrolig tillväxt när den väl tar över, tror att jag får börja om, enda som är tråkigt är att har några fina ex av anubias coffeolia, går dessa att rädda genom att typ bada dem i någon lösning som dödar algerna ?